سوال‌های شرعی خود درباره «خرید و فروش کالای قاچاق» را در اینجا مطرح کنید

شما مخاطبان محترم می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره «خرید و فروش کالای قاچاق» از ما بپرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، فقه اسلامی علاوه بر ماهیت فردی وجهه اجتماعی نیز دارد و ناظر بر حاکمیت و اداره اجتماع است. قرارداد‌های مربوط به قاچاق که باعث تزلزل بازار مسلمین می‎شود در نتیجه نوعی ضرر به اجتماع مسلمین و اقتصاد آن می‎باشد.

قاچاق در نظر مردم باید یک عمل حرام و از نظر اقتصادی، گسترش‎دهنده فقر، جلوه نماید؛ زیرا یکی از شایع‎ترین نشانه‎های اقتصاد ناسالم در دنیاست. به ویژه که در سال‎های اخیر، آسیب‎های بسیاری را از جنبه‎های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به کشور ما وارد کرده است.


بیشتر بخوانید


شما می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره اینکه آیا قاچاق حرام است؟ خرید و فروش کالای قاچاق چه حکمی دارد؟ حکم معامله هموطنان مرز نشین (کولبر) که متاسفانه کاری جز قاچاق کالا برای امرار معاش ندارند را مطرح کنید.

همچنین شما مخاطبان محترم می‌توانید دیگر سوال‌های خود در زمینه مسائل شرعی مربوط به «خرید و فروش کالای قاچاق» و احکام مربوط به آن را در بخش نظرات همین گزارش مطرح کنید.

پاسخ سوال‌های شما روز جمعه (۴ مهر) با توجه به فتوای مراجع تقلید در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
حکم مسئول و آقازاده یا نورچشمی که با مجوز کالا قاچاق میکنهمجوز یک محصول ورود یک محصول دیگر و با سفارش وارد میکنه چیه؟چیزی که ما دیدیم عزت و پست بهتر
United States of America
ناشناس
۰۶:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگه همین اجناس قاچاق نبود الان تمام مردم جنوب از گرما مرده بودن تمام لوازم خانگی و سرمایشی مردم از طریق قاچاق میاد چون کیفیت جنس خارجی بالاست مردم میخرن اجناس ایرانی که هیچ کیفیتی نداره و قیمتاش هم خیلی بالاست ابمیوه ایرانی هم که همش اب شکر و رنگ هست اگه یک ماه بخوری صد نوع مرض میگیری جنوب کشور اصلا هیچکس ابمیوه ایرانی نمیخره هر کسی میره فروشگاه یا مغازه همه جنس خارجی میخوان چون از جنس ایرانی خیری ندیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینهم یک نوندونی واسه استخدام صدها وهزاران طلبه حوزه که یک ردیف بودجه مشابه موسسات مقدس مراجع وایات عظام دربودجه کل کشور دارند مبادرت بتشکیل ستاد پاسخگویی به شک وشبهه خریدوفروش قاچاق کالا میکنند که با بودجه دراندشت نامشخص که مثلا خرید یک گوشی قاچاق ارزان قیمت حرام است ویاحلال، جمع کنید این مسخره بازیها را اومدید اجناس بنجل بی کیفیت واسقاطی تولیدی داخلی را بقیمت اجناس درجه یک استاندارد خارجی افزایش قیمت دادید مثلا قیمت یک یخچال فریزر کره ای دومیلیون بوده است باعدم واردات یخچال معمولی یک میلیونی پارس شده ده میلیون و همون یخچال کره ای را درانبارهای دپوشده احتکاری را کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سوال من راجب قیمت گوشی و لپ تاپ هست که قبلا بسیار ارزان تر بود ولی حالا با طرح رجیستری و افزایش قیمت ارز و اضافه قیمت فراوان پس از واردات ازطریق گمرک و... حکمش چیست؟ آیا مردم باید اینجوری سخت باشه براشون خرید. بر فرض مثال من دانشجو نباید بتونم یک لپ تاپ متوسط تهیه کنم که متاسفانه قیمتش کمتر از 25 میلیون تومان نیست
Canada
مجتبی
۲۳:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام.
در شهرهای جنوبی و مرزی کشور که غالب مغازه ها اجناسشون ته لنجی و یا قاچاق هست. خرید و فروش و تبلیغ کردن اون چه حکمی داره؟
اگر حرام هست حال که خریده ایم چه حکمی دارد؟
اگر حرام است پس چرا بصورت رسمی و قانونی مغازه ها که گاها پاساژها در حال بردن روزی از این طریق هستند؟
حکم استفاده از منافع این تجارت برای خانواده چیست؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سوال من این میباشد :

آیا افزایش سه ماه یکبار قیمت خودرو و عدم افزایش حقوق کارمند و کارگر ، حلال میباشد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دولتی که مردمش را در تنگنای معیشتی قرار دهد و وضع مردم عین خیالش نباشد حکمش چیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد صدرا خلوصی
۱۹:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
از دیدگاه حقوقی حکم خرید و فروش کالای قاچاق با علم به منشأ مجرمانه آن چه حکمی دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
rerer
۱۸:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سوال شرعی من راجب خرید خودروی ایرانی با این قیمت هست که آیا خرید خودروی ایرانی با 70 درصد حباب و گاها 100 درصد و بیشتر حباب قیمتیا حلاله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چرا مراجع برای وضع بد معیشتی مردم فتوا صادر نمی کنند؟
Netherlands
محمد
۰۰:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شاید سر یه سفره نشستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
راس میگی بخدا
آخرین اخبار