وزیر خارجه اسبق آمریکا ترامپ را دارای غریزه استبدادی دانست

مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا در یک مصاحبه گفت ترامپ دارای غریزه استبدادی است که این مسئله اوضاع آمریکا را به جهنم تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، در مصاحبه‌ای که امروز با خبرگزاری «دویچه لند» آلمان داشت گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا دارای غریزه استبدادی است که این مسئله کشور را به جهنم تبدیل کرده است.

آلبرایت در این باره گفت «بسیار خطرناک به نظر می‌رسد که کسی در قدرت باشد و خود را بالاتر از قانون بداند. این موضوع سبب شده آنچه که در آمریکا در حال حاضر در حال روی دادن است جهنم باشد.»

این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در ادامه توضیح داد «فاشیسم همیشه بر مبنای اختلاف افکنی در جامعه عمل می‌کند و رهبران آن همیشه با گروهی علیه گروه دیگر همراهی می‌کنند تا در فرصت مناسب از این گروه برای سپر بلای خود استفاده کنند.» او ادامه داد «فاشیسم ایدئولوژی نیست بلکه عملی برای کسب قدرت است.»

آلبرایت در ادامه تاکید کرد «ترامپ خود را ماورای قانون می‌داند به مثابه رسانه‌ای کاملا آزاد است که به دشمنی با مردم برخاسته است. او می‌تواند مشکلات را حل کند، اما به جای آن با اختلاف افکنی میان مردم به مشکلات دامن می‌زند.»

آلبرایت در سال ۱۹۹۷ در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون به سمت وزارت امور خارجه آمریکا انتخاب شد. او نخستین زنی بود که در آمریکا به این سمت برگزیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار