پرداخت بیمه بیکاری به ۵ هزار نفر در خراسان جنوبی

بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا، به ۵ هزار نفر در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در بحث بیمه بیکاری مربوط به افرادی که به علت شیوع کرونا بیکار شده اند، از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال به ۵ هزار نفر در استان بیمه بیکاری پرداخت شده است.

او افزود: بیمه بیکاری پرداخت شده به این افراد برابر ۵۵ درصد حقوق شان است که علاوه بر آن، به ازای هر فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزدشان نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

محمدی ادامه داد: همچنین افراد در زمانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، از مزایای درمانی بیمه تأمین اجتماعی و دفترچه‌های درمانی شان هم می‌توانند استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل تأمین اجتماعی استان اظهار کرد:  پس از پایان اردیبهشت امسال، ۳ هزار نفر از افراد بیکار شده در اثر کرونا، بار دیگر به کارشان برگشتند و هم اکنون دو هزار نفر باقی مانده اند که هنوز امکان برگشت به مشاغل شان را ندارند.

محمدی گفت: این افراد باقی مانده برای ادامه یافتن بیمه بیکاری شان، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و با تکمیل مدارک شان، کد رهگیری دریافت کنند تا بتوانند تا هر زمان که بیکارند از مزایای بیمه بهره ببرند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.