اتحادیه اروپا ناقضان تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را مجازات می‌کند

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا امروز اعلام کردند این اتحادیه تمامی افراد، نهاد‌ها و شرکت‌هایی را که با نقض تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل به انتقال سلاح به لیبی کمک کنند مجازات خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا امروز اعلام کردند اعضای این اتحادیه توافق کرده‌اند تمامی نهادها، اشخاص و شرکت‌هایی که به ارسال سلاح به لیبی کمک می‌کنند در لیست تحریم‌ها قرار بگیرند.

به گفته این دیپلمات‌ها این‌ها با فراهم کردن کشتی، هواپیما و دیگر تجهیزات در زمینه انتقال سلاح به لیبی فعالیت می‌کنند و در این راستا تاکنون سه شرکت از ترکیه، اردن و قزاقستان به همراه دو شرکت از لیبی هدف این مجازات‌ها قرار گرفته‌اند که بر اساس این مجازات‌ها تمامی دارایی‌های این شرکت‌ها در اتحادیه اروپا مسدود می‌شود.

بر اساس برنامه‌های اعلام شده در نشست این هفته وزرای خارجه اروپا در روز دوشنبه این تحریم‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد. در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی خارج کنند به این شهر حمله کردند و درگیری‌ها در لیبی از آن زمان آغاز و تاکنون ادامه دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش‌بس تلاش می‌کنند. ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و پیشتر نیز توافق همکاری با این دولت را امضا و به دنبال آن نیرو و تجهیزات نظامی به این کشور اعزام کرده است. نیرو‌های خلیفه حفتر که از حمایت روسیه، امارات، مصر و غرب برخوردارند مخالف همکاری ترکیه با دولت وفاق ملی هستند و نیرو‌های ترکیه را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
یعنی باید آلمان و انگلیس و فرانسه رو مجازات کنه . میتونه اتحادیه اروپا؟؟؟
آخرین اخبار