اخبار حوادث ۲۹ شهریور ۹۹

کشف مواد مخدر جاسازی شده در بطری‌های آب معدنی/ دستگیری کلاهبردار اینترنتی

اخبار حوادث ۲۹ شهریور ۹۹ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث شنبه ۲۹ شهریور را در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس بوشهر و هرمزگان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر و هرمزگان خبر داد.

سردار خلیل واعظی بیان کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی در خصوص یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به طور عمده در امر تهیه، حمل و توزیع مواد مخدر  فعالیت دارد، مشخص شد عوامل این باند درصدد حمل مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان بوشهر هستند که در عملیاتی مشترک با همکاری ماموران پلیس مبارزه باموادمخدر استان هرمزگان یک دستگاه کامیون در یکی از جاده‌های این استان توقیف شد.

او عنوان کرد: در بازرسی از این کامیون مقدار ۹۰ کیلو گرم تریاک کشف و در این زمینه یک نفر دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در کنگان

فرمانده انتظامی کنگان گفت: کلاهبردار اینترنتی که بیش از ۷۶ میلیون ریال از یکی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

 سرهنگ رهام رضایی افزود: یکی از شهروندان در مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد از طریق برنامه دیوار قصد خرید خودرو را داشته و پس از اینکه متهم اعتماد او را جلب کرده، تمامی مشخصات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبردار قرار داده و در دو  مرحله مبلغ ۷۶۶ میلیون ریال از حساب او برداشت شده است.

فرمانده انتظامی کنگان  با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم  بیان کرد: متهم با اقرار به جرم خود، گفت ابتدا با قصد فروش دستگاه کارتخوان یا POS اطلاعات کارت بانکی شخصی را گرفته و سپس با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار و پس از تماس مالباخته و جلب اعتماد او، مشخصات کامل کارت بانکی او را دریافت کردم و از طریق اپلیکیشن سامان کیش ۷۶۶ میلیون ریال را به کارت بانکی شخصی که مشخصات او را برای فروش دستگاه POS در اختیار داشتم واریز کردم و سپس به سرعت به شیراز رفتم و تعدادی تلفن همراه خریداری کردم و از طریق برنامه تلگرام به فروش رساندم.

 رضایی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شده است، با هشدار به مردم از آنان خواست از حضور در شبکه‌های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال‌های نامتعارف و ناشناس خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشند.

 توقیف محموله گردوی قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری و کشف ۴۰۰ کیلوگرم گردوی قاچاق  خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند ادامه داد: مأموران انتظامی این فرماندهی در جاده بوشکان –کلمه با بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۰ کیلوگرم گردو بدون مدارک قانونی کشف کردند که ارزش آن ۳۰۰ میلیون ریال است.

او گفت: یک نفر در این زمینه دستگیر شد.

دستگیری سارقان سیم برق در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: دو  سارق سابقه دار، با سه فقره سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جهانبخش صیادی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهرستان، دو سارق شناسایی شدند و متهمان به سه فقره سرقت سیم برق اعتراف کردند.

او عنوان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.

کشف مواد مخدر جاسازی شده در بطری آب معدنی در عسلویه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از توقیف محموله مواد مخدر که در بطری‌های آب معدنی جاسازی شده بود، خبر داد.

سرهنگ پیمان فتاحی بیان کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه  در بازرسی از جعبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان‌های شرقی قصد ورود به استان بوشهر داشت، سه کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در بطری‌های آب معدنی جاساز شده بود، کشف کردند.

او گفت: در این زمینه یک متهم اهل استان‌های شمالی کشور دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در دشتی

هشت واحد صنفی متخلف در شهرستان دشتی به علت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و دیگر تخلفات پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان به همراه نمایندگان اداره بهداشت و درمان، صنعت و معدن و اتاق اصناف ضمن هماهنگی با مقام قضائی به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند.

سرهنگ جهانبخش صیادی افزود: در اجرای طرح بازدید از واحد‌های صنفی شهر خورموج، هشت واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دیگر تخلفات پلمب شدند.

او ادامه داد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده الزامی است و ورود افراد بدون ماسک به ادارات دولتی ممنوع است. همچنین شرکت در مراسم مختلف از جمله ترحیم بیش از ۱۰ نفر و تجمعاتی که باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود ممنوع است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی با اعلام تشدید اقدامات نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا در این ایام، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.