افزایش آمار کودکان کار در یمن و بستن دهان جهانیان

رئیس مرکز حقوق شهروندی یمن با اشاره به افزایش آمار کودکان کار در یمن افزود عربستان و امارات در برابر چشمان جهانیان، زشت‌ترین جنایات را مرتکب شده اند، اما حکومت‌های متمول توانسته اند دهان جهانیان را ببندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نورالدین العزعزی، رئیس مرکز حقوق شهروندی یمن در صنعا، در ارزیابی خبر منتشر شده درباره افزایش آمار کودکان کار در یمن به عنوان یکی از پیامد‌های جنگ، گفت متاسفانه بسیاری از مراکز رسانه‌ای و بین المللی چندان به این موضوع توجه ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار روز از زمان آغاز جنگ علیه یمن می‌گذرد افزود عربستان و امارات در این جنگ در برابر چشمان جهانیان، زشت‌ترین جنایات را مرتکب شده اند، اما به نظر می‌رسد حکومت‌های متمول کشور‌های حوزه خلیج فارس توانسته اند دهان جهانیان را ببندند تا به این موضوع انسانی نپردازند.

رئیس مرکز حقوق شهروندی یمن گفت: پیامد‌های این جنگ بر روی کودکان مشهود است، امروز شرایط کودکان یمنی در مقایسه با کودکان دیگر در هر نقطه‌ای از جهان، وخیم‌تر است. آنان در همه ابعاد آسیب دیده اند. نکته تاسف‌بار این است که هم زمان سازمان ملل متحد و نماینده اش در امور یمن، نام عربستان را از فهرست سیاه خارج می‌کنند.

نورالدین العزعزی تاکید کرد: بر اساس آمار‌های داخلی و بین المللی نسبت کودکان یمنی از مجموع جمعیت کشور، ۳۵ درصد است، یعنی آمار کودکان یمنی، حدود ۱۰/۵ میلیون نفر است که از این تعداد، ۲۲ درصد کودکان کار هستند و در کوچه و خیابان حضور دارند. تصور کنید در این جنگ بیش از هزار مدرسه، یعنی مکان تعلیم کودکان، ویران شده است، این اتفاق نشان می‌دهد جنگ علیه یمن از دایره اخلاق، ارزش‌های انسانی و میثاق‌های بین المللی خارج شده است.

فعالیت سازمان‌ها و مراکز بین المللی در یمن نیز چندان موثر نبوده است، البته گفته می‌شود این سازمان‌ها بی‌طرف اند، اما در واقع کمک‌کنندگان به این مراکز و موسسات همان آمریکا، عربستان و برخی از کشور‌های دیگری هستند که در کشتار مردم یمن سهمی دارند، حضور این کشور‌ها بر سیاست‌های این مراکز و موسسات اثرگذار است، شاید به همین دلیل است که شاهد سکوت این مراکز در برابر محاصره و تحریم مردم یمن هستیم در شرایطی که می‌دانند بخش اعظمی از مشکلات مردم یمن از همین محاصره و تحریم است.

امروز شرایط در یمن به گونه‌ای است که خودرو‌ها برای دریافت بنزین باید چندین روز در صف بمانند. به طور کلی شرایط مردم یمن فاجعه‌بار است و جهان در این میان نقش تماشاچی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار