بی توجهی شهرداری به جذب تحصیل‌کرده‌های رشته محیط زیست

عضو شورای شهر تهران گفت:شهرداری تهران در آزمون استخدام دستیار مدیران شهری به جذب تحصیل‌کرده‌های رشته محیط‌ زیست بی‌توجهی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران طی تذکری گفت: در بودجه شهرداری بعد از حوزه حمل و نقل که بیشترین بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، حوزه خدمات شهری و ایمنی است  که بیشترین بودجه را دارد و تقریبا از کل بودجه حوزه‌ها، ۲۰ ممیز ۸صدم آن مربوط به حوزه خدمات شهری و مدیریت بحران است.

او ادامه داد:، اما در بین رشته‌های مورد نیازی که برای آزمون دستیاری شهرداری تهران اعلام شده، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، مدیریت، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی ارتباطات، معماری و شهرسازی مشاهده می‌شود و رشته‌هایی که مربوط به حوزه محیط زیست، ایمنی، خدمات و فضای سبز است در این لیست اصلا قرار ندارد.

نوری با تاکید بر اینکه رشته‌های گروه محیط زیست باید در گروه درخواست‌های شهرداری تهران باشد گفت: این‌ها رشته‌هایی هستند که حتما باید جزو درخواست‌ها باشد؛ رشته محیط زیست با گرایش آب، زیست شناسی گیاهی، مهندسی ایمنی، مهندسی طراحی محیط زیست، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مهندسی آبخیزداری، مهندسی فضای سبز از مواردی هستند که باید در این آزمون به آن‌ها توجه می‌شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران گفت: جای تعجب دارد که برای حوزه‌ای که بخش عمده‌ای از اعتبارات و ماموریت‌های شهری در آن انجام می‌شود در آزمون استخدامی اصلا توجهی نشده است. چطور ما تعدادی دستیار را جذب می‌کنیم و اصلا این رشته‌ها را در نظر نمی‌گیریم؛ بنابراین خواهش می‌کنم معاونت برنامه ریزی به این نکته توجه کند تا اقدام خوبی که انجام داده، اقدامی کامل باشد.

بیشتر بخوانید

مراحل استخدام پذیرفته‌شدگان در دستگاه های اجرایی اعلام شد

وضعیت شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی شهرداری تهران باید تعیین تکلیف شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار