دانش آموز اردبیلی رتبه اول کنکور سراسری شد/ رشته مورد نظرم پزشکی دانشگاه تهران است

سید امیر سید شنوا، دانش آموز پرتلاش اردبیلی، حائز رتبه یک کنکور سراسری در رشته علوم تجربی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، این دانش آموز اردبیلی توانسته است با درخشش در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال ۹۹ به عنوان برترین نفر شرکت کننده در رشته علوم تجربی، بیشترین امتیازات علمی این آزمون را به خود اختصاص دهد.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: براساس اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، سید امیر سید شنوا دانش آموز دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید بهشتی ناحیه یک اردبیل با کسب رتبه یک کنکور سراسری در رشته علوم تجربی برای استان اردبیل افتخار آفرین شد.

سیدامیر سیدشنوا رتبه یک کنکور تجربی سال ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، درباره زمان شروع به مطالعه خود برای قبولی در کنکور سراسری، گفت: از سال یازدهم شروع به مطالعه کردم از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم، اما نیازی به استفاده از کلاس تقویتی و.. نداشتم، چون سطح مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کردم خیلی بالا بود.

این داوطلب رتبه برتر کنکور سراسری در ادامه درباره نوع مدرسه خود، بیان کرد: از کلاس هفتم در مدرسه تیز هوشان تحصیل می‌کردم در ایام مطالعه برای کنکور تفریحاتم را کنار نگذاشتم سال اولم بود که در کنکور شرکت کردم و هیچ سهمیه‌ای نداشتم.

سیدشنوا در ادامه درباره رشته مورد نظرش برای تحصیل در دانشگاه، گفت: رشته مورد نظرم پزشکی دانشگاه تهران است نکته طلایی که باید به داوطلبان کنکور سال‌های بعد بگویم این است که ساعت‌های بیشتر مطالعه منجر به موفقیت در آزمون نمی‌شود و کمیت بهتر از کیفیت است من در مدت مطالعه برای کنکور ۶ تا ۷ ساعت مطالعه در روز داشتم.

او در ادامه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس به مطالعه من لطمه وارد کرد، زیرا ساعت مطالعه کمتر شده بود، نمی‌توانستم به کتابخانه مراجعه کنم و مجبور بودم در خانه بمانم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.