بهره مندی ۲۱ هزار نفر از مرزنشینان از معافیت گمرکی

استاندار کرمانشاه گفت:با برنامه ریزی انجام شده در بحث ساماندهی کوله بران در استان کرمانشاه و بر اساس اقدامات و کار‌هایی که صورت گرفته امیدواریم ۲۱ هزار نفر از مرزنشینان در استان از محل معافیت گمرکی بهره‌مند شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند امروز در جلسه کارگروه صادرات کالا‌های غیر نفتی استان کرمانشاه گفت: علیرغم اینکه در ۵ ماهه اول امسال مرز سومار و همچنین مرز‌های خسروی، شیخ صله و شوشمی بسته شده بودند و تنها مرز پرویز خان باز بود لذا در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات استان با رشد همراه بوده است.

او بیان داشت: میزان صادرات استان پس از بازگشایی در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از لحاظ ارزشی نیز ۹ درصد رشد داشته است.

مقام عالی استان بحث توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در مرز‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: درسفر  نوبخت به استان کرمانشاه که بزودی انجام می‌شود بحث توسعه زیرساخت‌ها در مرز‌های استان را مورد پیگیری قرار خواهیم داد، زیرا این موضوع علاوه بر رونق اقتصادی منجر به وجود امنیت بیشتر در مرز‌ها خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که منفعت و سود توجه به زیرساخت‌ها در مرز‌های استان متعلق به کل کشور است لذا برای این مهم لازم است که اعتبارات ملی تخصیص پیدا کند.

او  در ادامه با اشاره به طرح آماده سازی و عملیات اجرایی فاز اول پروژه جامع گمرک پرویز خان تاکید کرد: از اداره گمرک استان و همچنین پیمانکار طرح می‌خواهیم که نسبت به تسریع در اجرای طرح اهتمام ویژه داشته باشند و این طرح را حتماً با گمرکات کشور مورد پیگیری قرار خواهیم داد، زیرا اجرای آن به منظور رونق اقتصادی بسیار مهم و ضروری است.

بازوند همچنین به ضرورت ساماندهی کوله بری اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی بحث کوله بری هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت تشکیل شد که در قالب طرح‌های عنوان شده ۲۱ هزار خانوار در استان از محل معافیت گمرکی بهره‌مند خواهند شد که اعتبارات خوبی برای مرزنشینان تعلق خواهد گرفت و منتظر ابلاغیه جدید از سوی وزارت کشور هستیم تا هر چه سریعتر مشکل کوله بران حل شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار