شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع برای معماری ارزشمند معاصر موظف شد

اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع برای آثار معماری ارزشمند معاصر را با ۱۴ رأی تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: این طرح پیشنهاد مشترک کمیته معماری و طرح‌های شهری و کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران است.

وی افزود: این طرح مستند به بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص تشکیک مساعی برای حفظ آثار تاریخی است.

عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح به بند سوم ماده ۴۶ برنامه پنج ساله شهرداری تهران که شهرداری را به تهیه طرح‌های بنا‌های ارزشمند با تکیه بر مکان‌های خاطرات جمعی ملزم می‌کند، مستند شده است.

اعطا تأکید کرد: این طرح بر اساس ماده ۷۲ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تهیه شده که بر اساس آن شهرداری تهران به، به روزرسانی سامانه‌های آمار و اطلاعات در زمینه گردشگری و بافت‌های ارزشمند و مکان رویداد‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ملزم شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح بر روی بحث تولید محتوا و بازبینی برخی تولید محتوای انجام شده تأکید شده است، افزود: بسیاری از تولید محتواها انجام شده، اما به صورت یکپارچه نیستند و این طرح شهرداری را ملزم می‌کند در برنامه یکپارچه به تولید محتوا بپردازد، برای نمونه این طرح به مناسب سازی برای توان یابان و تولید محتوا توجه دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی و کسب و کار نوین در اجرای این طرح، تأکید کرد: یکی از نکات مورد توجه در این طرح سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است و بهتر است سامانه‌های اجرای این طرح شبیه دانشنامه‌های جدید امکان ویرایش اطلاعات از سوی کاربران را داشته باشند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران پس از توضیح علی اعطا با ۱۴ رأی کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع (Q.R.Code) برای آثار معماری ارزشمند معاصر، بافت و بنا‌های تاریخی و گردشگری و مکان رویداد‌های شهر تهران» را تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی کلیات به ارائه پیشنهادات برای این طرح پرداختند.

همچنین با ۱۵ رأی موافق اعضای شورای شهر، شهرداری تهران موظف شد تا ظرف مدت دو ماه این طرح را اجرا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار