برگزاری هرگونه تور در قالب گردشگری و فرهنگی تا اطلاع ثانوی در اردبیل ممنوع است

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: برگزاری هرگونه تور در قالب گردشگری و فرهنگی تا اطلاع ثانوی در استان اردبیل ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اردبیل گفت: برگزاری هرگونه تور در قالب گردشگری و فرهنگی تا اطلاع ثانوی در استان اردبیل ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او افزود:‌ با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در برخی از شهرهای استان و در اولویت بودن سلامت مردم، این تصمیم اتخاذ شده و انتظار می‌رود مردم به این مهم توجه جدی داشته و از شرکت در تورها با عناوین گردشگری و فرهنگی اجتناب کنند.

فرشی بیان کرد:‌ در راستای ساماندهی تورهای طبیعت‌گردی جلسات متعددی با مراجع ذیصلاح تشکیل شده و به دلیل ضرورت رعایت ضوابط و مقررات در تورهای طبیعت‌گردی در وجوه مختلف زیست‌محیطی، عرفی و شرعی تلاش می‌کنیم با مسئولان محترم دستگاه قضایی، فرماندهی محترم انتظامی و فرماندهی محترم پلیس راه هماهنگی و تعامل بیشتری برقرار کنیم.

او تصریح کرد:‌ با هماهنگی‌های لازم تلاش و جدیت بر این است تا بعد از خارج شدن استان از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و تورهای خانواده‌محور در چارچوب ضوابط و مقررات و با حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی باشیم.

فرشی از تدوین مصوبه‌های شرایط برگزاری تورهای گردشگری و ابلاغ به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خبر داد و گفت: این مصوبات به مراجع ذیصلاح نیز ارسال شده تا در جریان روند برگزاری تورها قرار گیرند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: از پلیس فتا انتظار داریم در این زمینه با هرگونه تبلیغات غیرمجاز تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در فضای مجازی برخورد کنند تا خانواده‌های بعد از خروج استا ناز شرایط قرمز کرونایی با اعتماد و اطمینان خاطر در این تورها حضور یابند.

فرشی گفت: بدیهی است هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر مراجع ذیصلاح و دستگاه‌های مربوطه نقش بسیار موثری در حمایت از صنعت گردشگری استان و جبران بخشی از خسارات وارده بر فعالان و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان خواهد داشت.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه خبر داد و افزود: در راستای نظام‌مند کردن و ساماندهی تورهای گردشگری، این اداره‌کل دوره آموزشی شناسایی مسیرهای گردشگری و بازآموزی برای مدیران فنی، راهنمایان گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد:‌ این آموزش‌ها به تخصصی برای ذینفعان گردشگری و عمومی برای خانواده‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.