دلیل حضور نیافتن ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای توافق در کاخ سفید چه بود؟

رسانه‌های صهیونیستی دلیل عدم شرکت ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، رسانه‌های صهیونیستی از دلیل حضور نیافتن ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای توافق به اصطلاح صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشتند.

رسانه‌های خبری صهیونیست افشا کردند اظهارات بنیامین نتانیاهو موجب شد تا محمد بن زاید از شرکت در مراسم امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در آمریکا امتناع کند.

وبگاه خبری ایلاف به نقل از یک منبع بلند پایه صهیونیست گزارش داد ولیعهد ابوظبی دو روز پس از اعلام توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، رئیس موساد را فراخواند و تعجب و دلخوری خود ناشی از اظهارات نخست وزیر صهیونیست‌ها را به او اعلام کرد.

بنا به این گزارش که در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی و روزنامه جروزالم پست نیز آمده، اظهارات نتانیاهو در خصوص عدم حضور وزرای خارجه و جنگ این رژیم در مذاکرات دو جانبه به خواست امارات، نیز موجب ناراحتی بن زاید شده است. زیرا به گفته او چنین درخواستی از سوی طرف اماراتی مطرح نشده است.

از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از همان ابتدای اعلام توافق با امارات، بار‌ها اعلام کرد طرح الحاق کرانه باختری به قوت خود باقیست و تعلیق این طرح در دستور کار کابینه رژیم صهیونیستی قرار ندارد.

در گزارش ایلاف آمده است بن زاید مخالفت صریح رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به ویژه جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را در تعارض با تعهدات سازش با تل‌آویو می‌داند.

بنا به گفته منابع صهیونیستی، ولیعهد ابوظبی در آن زمان اعلام کرده این موضوع را با دونالد ترامپ در میان خواهد گذاشت و در مراسم امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که ۱۵ سپتامبر به میزبانی کاخ سفید برگزار شد، شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است پس از حضور نمایندگان رژیم‌های دست‌نشانده بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا و کاخ سفید برای امضای توافق آشکارسازی روابط و خیانت به ملت و آرمان فلسطین، مراسم امضای توافق به‌ اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی و آمریکایی برگزار شد. در این مراسم وزیر خارجه امارات به جای بن زاید حضور داشت.

امارات چندی پیش روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و به دنبال آن بحرین در کمتر از یک ماه به این کشور پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
رفته بود در پیش فروش ایران خودرو ثبت نام کند
آخرین اخبار