پارچه عبای بوشهر صاحب نقش می‌شود

معاون صنایع دستی بوشهر از انجام مطالعات برای ایجاد نقش بر روی پارچه عبای تولیدی این استان که از پشم شتر است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: پس از ثبت روستای بُحِیری به عنوان روستای ملی صنایع دستی در رشته تولید پارچه عبا از پشم شتر، مطالعات طراحی نقش بر روی این پارچه در حال انجام است.

او افزود: بررسی‌ها و مطالعات با همکاری استادان دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا بوشهر شروع شده و با توجه به ظرفیت بالای دست بافته‌های این روستا در تولید پارچه اعلای عبا بی تردید با رسیدن به نتیجه مطلوب و عملی شدن کار، نتیجه آن مثبت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: این کار با هدف منقوش کردن پارچه‌های تولیدی و نمونه سازی انجام می‌شود که در نهایت با موفقیت در این زمینه، به دنبال برندسازی و تولید محصولات به‌روز از این پارچه در سایر مصارف پوشاک با تنوع طراحی، رنگ و نقش هستیم.

رحیمی بیان کرد: یکی از نقاط مثبت کار تولید پارچه عبا، تهیه مواد اولیه از خود منطقه است که با استفاده از این پارچه برای تولید لباس‌های متفاوت می‌توان به رونق تولید و اقتصاد در حوزه صنایع دستی استان کمک کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.