افزایش کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان رضوی

رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در تابستان امسال خیرین استان برای امر پسندیده آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند، هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال کمک کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش محسوسی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد غفاریان توسی رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت:  با توجه به تعطیلی و یا کم رونق شدن بسیاری از فعالیت‌های تجاری در مشهد انتظار می‌رفت کمک خیرین به تبع شرایط سخت کرونایی تحت تاثیر قرار گیرد که خوشبختانه شاهد بودیم مبلغ کمک خیرین در تابستان امسال ۱۶۰ میلیون ریال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

او افزود: معتقدیم فعال شدن کارگروه رسانه ذیل ستاد دیه و توجه بیشتر خبرنگاران استان به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مهم ترین عامل رشد کمک‌های مردمی برای این امر خیر بوده است.

رییس ستاد دیه خراسان رضوی ادامه داد: با کمک‌های جمع آوری شده تنها در سه ماه تابستان زمینه آزادی ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان فراهم شد و این افراد از زندان آزاد شدند.

غفاریان بیان کرد: کمک‌های خیرین علاوه بر مراجعه حضوری از طریق ارتباط با ستاد دیه در فضای مجازی نیز جذب شده است و مبالغ یاد شده منهای کمک‌های مرسوم در جشن‌های گلریزان بوده است.


بیشتربخوانید


او تصریح کرد: امسال هرچند کمک‌های مردمی به سمت و سوی تامین بسته‌های معیشتی و طرح کمک‌های مومنانه برای اقشار کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا رفت، اما خیرین، آزادی زندانیان نیازمند را فراموش نکرده‌اند و طی این مدت ۱۰۱ نفر از این نیکوکاران با مراجعه حضوری در ستاد دیه کمک‌های خود را اهدا کردند.

رییس ستاد دیه خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر شمار زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان ۶۹۳ نفر است و از ابتدای سال تاکنون ۴۶۹ نفر از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد با کمک‌های مردمی، پذیرش اعسار و ارائه مشاوره آزاد شده‌اند.

غفاریان اظهار کرد : نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحد‌های مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرس http://www.khorasanipro.ir برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.
 
او افزود: امکان پرداخت آنلاین وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند از طریق درگاه اینترنتی ستاد به نشانی www.khorasanipro.ir هم فراهم است.

رییس ستاد دیه خراسان رضوی ادامه داد: شهروندان نیکوکار می‌توانند از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کنند.

انتهای پیام// ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.