دستور ترامپ برای تحریم طرف‌های معامله تسلیحاتی با ایران

یک مسئول آمریکایی مدعی شد ترامپ دستوری را برای تحریم طرف‌هایی که با ایران معامله تسلیحاتی انجام دهند صادر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مسئول آمریکایی در گفت‌وگو با این خبرگزاری مدعی شد: معتقدیم که ایران احتمالا تا آغاز سال میلادی جدید مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست می‌آورد.

این مسئول آمریکایی همچنین مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فردا، دوشنبه دستوری را صادر خواهد کرد که به موجب آن طرف‌هایی که با ایران معامله تسلیحاتی انجام دهند تحریم خواهند شد.

به گفته این مقام آمریکایی ایران و کره شمالی همکاری در زمینه موشک‌های دور برد را آغاز کرده اند.

این در حالی است که پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متوجه شده بود ایران تهدیدی برای منطقه به شمار می‌رود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد تا زمانی که آمریکا نتواند چراغ سبز شورای امنیت در خصوص بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را جلب کند، وی هیچ اقدامی در این باره انجام نخواهد داد.

روسیه و چین نیز طی نامه‌ مشترکی خطاب به سازمان ملل تاکید کردند که ادعای روز یک‌شنبه آمریکا صحت ندارد و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعال نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خب بکنه حالا انگار ما از کشور های ديگه سلاح می‌خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
تحریم میکنه میکنه فعلا که می‌بینید که ما هیچ سلاحی از هیچ کشوری نمیخریم حتی سوخو 30 می‌خواستیم بخریم هنوز نخریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دستور ترامپ برای تحریم طرفهای معامله با ایران: این یعنی زیاده خواهی و عقده آمریکاییها یعنی بقیه دنیا آدم نیستند بقیه دنیا نباید سهمی داشته باشند بخواست آمریکا باید تمام معامله ایران فقط با آمریکا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
احسنتم
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعاً رئیس هیئت حاکمه آمریکا و دارو دسته اش احمق درجه یک هستند که نه منطق دارند و نه عقل فرض محال شود که ایران تسلیحات پیشرفته ای را از چین یا روسیه خریداری کند اول اینکه : آمریکا از خیلی قبل هم روسیه و هم چین را در لیست تحریم های خود قرار داده بود که این تحریم های جدید با این بهانه بسیار مضحک است.......دوم اینکه هر دو کشور چین و روسیه از اعضاء دائم شورای امنیت و دارای حق WTO میباشند.......و فروش تسلیحات این دو قدرت جهانی با هر دلیلی قابل کنترل نیست و توسط آمریکا با این تهدید امری مداخله جویانه در تصمیمات کشوری هر دو قدرت روسیه و چین محسوب میشود.........
Iran (Islamic Republic of)
madman
۰۲:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اطاعت امر قربان
آخرین اخبار