معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مطرح کرد:

تحولات در بخش آموزش و پژوهش در ۴۰ سال اخیر خیره‌کننده است

رحیمی شعرباف گفت:تحولات در بخش آموزش و پژوهش در ۴۰ سال اخیر خیره‌کننده است و اکنون همه دانشگاه‌های ما با صنعت ارتباط دارند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز گفت: تحولات در بخش آموزش و پژوهش در ۴۰ سال اخیر خیره‌کننده است و برای راه‌اندازی بخش پژوهش در دانشگاه‌های کشور نیز تلاشی گسترده انجام شده است.

او ادامه داد:نخستین جوانه برای احداث پارک‌های فناوری در برنامه سوم زده شده است. اگرچه ابتدا رشد فناوری کند بود، اما در ۱۰ سال اخیر این روند افزایشی بوده است. اکنون همه دانشگاه‌های ما با صنعت ارتباط دارند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:در کشور بسیاری از کار‌ها زیرپوستی انجام می‌شود و به‌ناگاه خود را نشان می‌دهد بنابراین نباید نگران سطح پتنت بین‌المللی بود.

رحیمی افزود:خوشبختانه مدیران ما کاستی دانشگاه‌ها را پذیرفتند و آن را به بهانه‌ای برای همکاری نکردن تبدیل نکرده اند ما جلو افتادیم و رشد کردیم. البته صنعت نیز با کاستی‌هایی همراه است.

جدیت وزارت نفت در پیگیری قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها بی‌نظیر است

در ادامه احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت گفت:به نظر من جدیت وزارت نفت و شرکت‌ملی نفت ایران در پیگیری قرارداد‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی بی‌نظیر است و این جدیت، ما را هم به تحرک بیشتر درمی‌آورد.

او افزود:دانشگاه‌های ما در چرخه اقتصاد خیلی قوی نیستند و این‌نشان‌دهنده نیاز به اصلاحات ساختاری در دانشگاه‌ها و بهبود همکاری با صنعت است و آنچه در قرارداد‌های ما با نفت اهمیت دارد، کمک وزارت نفت به ما در همین مسیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار