رونمایی از طرح همگام با کشاورز

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از رونمایی طرح همگام با کشاورز بسیج مهندسین کشاورزی در راستای جهش تولید در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور امروز در جلسه هیئت اندیشه ورزان بخش کشاورزی سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی سپاه عاشورا، در ارتباط با موسسه تحقیقاتی دیم کشور در استان، گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی مهد دیم کاری است این موسسه مجموعه ارزشمندی است و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که از لحاظ منظر و منظره استان آذربایجان شرقی در دیم، تیپک جهانی را داراست.

جهانسوز با اشاره به سال جهش تولید و سخن امام راحل که فرموده اند؛ مهمترین مسئله‌ای که در نظام ما مورد توجه است احیای کشاورزی است،افزود: امروز ایران جزو کشور‌هایی است که کل دنیا حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده اند، زیرا به توانمندی‌ها و قدرت این کشور پی برده اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور  گفت: در دانشکده کشاورزی شهر کرج دانشجویان با استعداد کشاورزی بذر کاهوی قرمز را که به قیمت کیلویی ۸۰۰ میلیون ریال خریداری شده کار کرده اند و توانسته اند از هر کیلو حدود یک و نیم کیلو بذر اصلاح شده تولید نمایند.

او با بیان این که سالانه حدود ۹ میلیارد دلار واردات محصولات اساسی کشاورزی داریم، گفت: آیا ما توان تولید کود را نداریم و باید آن را از طریق واردات به کشاورزان و زمین‌ها برسانیم، البته که این پتانسیل در داخل کشور وجود دارد، اما با توجه به شرایط شاید واردات به صرفه‌تر باشد.

جهانسوز افزود: از بابت کود پتاس هم جای نگرانی نیست و در داخل ایران معادن زیادی وجود دارد که البته نیاز به تکنولوژی استخراج دارد تا ما را از واردات بی نیاز کند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در خصوص مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین صنعت،گفت: باید با استفاده از روش‌های علمی در مصرف و ذخیره آب خیلی دقت کنیم به طور مثال در منطقه وردیج تهران کنار دریاچه خلیج فارس که زمانی منطقه‌ای خشک و بی حاصل بود، امروز آب جاری وجود دارد و تبدیل به منطقه‌ای حاصلخیز شده است.

او افزود: ایران در بخش‌های کشاورزی، منابع و تکنولوژی مرتبط به کشاورزی توان زیادی دارد مثل آب‌های زیر زمینی، آبخیزداری و تولید پلی تن، استخر‌های نگهداری، تولید لوله‌های آبیاری و سدسازی که به جرات می‌توان گفت ایران در بین سه قدرت برتر جهان در سدسازی است.

جهانسوز گفت: امروز سازمان بسیج طرحی آغاز کرده به نام بسیج همگام با کشاورز که خوشبختانه این طرح از نظر فرمانده کل بسیج، اولین طرح جهش تولید در کل سازمان بسیج می‌باشد که انشاالله در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد. بسیج طرح‌ها و برنامه‌های دیگری برای بخش کشاورزی و خدمت رسانی به کشاورزان دارد که به امید خدا در هفته‌های آتی از این طرح‌ها نیز رونمایی خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار