حجم و گرافیک خیره کننده بازی‌ های پلی استیشن ۵

نصب بازی‌ های جدید PS5 که گرافیک و حجم بالایی دارند حدود ۲۰ درصد از فضای کنسول را اشغال می‌کنند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلی استیشن ۵ پنجمین کنسول بازی از پلی استیشن است که سونی اینتراکتیو انترتیمنت آن را توسعه داده است. این کنسول اواسط ماه نوامبر ۲۰۲۰ برای فروش جهانی آماده شده و بعضی از بازی‌های پلی استیشن ۴ در این کنسول قابل اجرا و بروزرسانی است. پلی استیشن ۵ در دو نسخه دیجیتالی (بدون دیسک) و دیسک خور عرضه شده، نسخه دیجیتالی این کنسول به دلیل نداشتن دیسک نوری قابلیت اجرای بازی‌های فیزیکی را ندارد و بازیکنان فقط می‌توانند ظرفیت بازی‌ها را خریداری کنند، اما با این حال، این نسخه ۱۰۰دلار ارزان‌تر است.

حجم خیره کننده SSD کنسول پلی استیشن ۵

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales که شامل نسخه بازسازی شده  Marvel’s Spider-Man  برای PS4 است، حداقل ۱۰۵ گیگابایت را اشغال می‌کند و نسخه بازسازی شده Demon’s Souls حداقل ۶۶ گیگابایت از حافظه را اشغال خواهد کرد.

این دو بازی با مجموع ۱۷۱ گیگابایت، ۲۰.۷ درصد از حجم حافظه SSD را استفاده می‌کنند. همانطور که انتظار می‌رود توسعه دهندگان همواره به دنبال عبور از نسل کنسول‌های بازی‌ و رسیدن به نسل‌های بعدی این فناوری هستند. عنوان Sekiro: Shadows Die در مقایسه با بازی‌های جدید، فقط ۱۲.۵ گیگابایت و نسخه کامل Horizon Zero Dawn فقط ۴۸.۲ گیگابایت از حافظه را اشغال می‌کنند.

حافظه SSD کنسول PS5

با این حال، بازی‌هایی برای کنسول PS4 هستند که حتی فضایی بیشتر از حافظه را اشغال می‌کنند مثل Call of Duty: Modern Warfare که ۲۰۰ مگابایت از حافظه را در هر سیستم عاملی اشغال می‌کند. این دوبازی معرفی شده نشان نمی‌دهد که فضای بازی‌های دیگر کنسول PS5 در هارد کنسول چقدر خواهد بود و این موضوع به بازیکنان ایده این را می‌دهد که همزمان می‌توانند چند بازی روی کنسول نصب کنند درصورتی که نخواهند از فضای ذخیره سازی اضافه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


گفته شده است بازی‌های PS4 با PS5 سازگاری دارد و قابل اجرا است. به گفته‌ی الکترونیک آرتز، بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ برای PS4 آمده‌اند، بروزرسانی رایگانی برای PS5 دریافت خواهند کرد. بانجی گفته بازیکنان بازی Destiny2، می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای بازی را برای PS5 بروزرسانی کنند.

قیمت PlayStation5 و PlayStation5 Digital Edition به ترتیب ۴۹۹ و ۳۹۹ دلار و تاریخ معرفی آن‌ها ۱۲ نوامبر است. با این حال، پیش خرید کنسول با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار