اجرای حکم قلع و قمع ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در روستای امین آباد بازپس گیری شد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در روستای امین آباد این شهرستان که توسط سودجویان قلع و قمع شده بود، بازپس گیری شد.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه اراضی ملی با هماهنگی مراجع قضایی از متخلفان بازپس گرفته شد، افزود: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی گشت‌های مراقبت به طور منظم برقرار هستند.

پاتو با بیان اینکه اراضی ملی یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، اضافه کرد: به همین منظور برخی افراد سودجو با توجه به ارزش افزوده اراضی در این شهرستان اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی می‌کنند که با این افراد با قاطعیت در چارچوب قانون برخورد شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اذعان کرد: سال گذشته در مجموع ۸۳۶ هکتار از اراضی ملی مهاباد از متصرفان غیرقانونی بازپس‌گیری شد؛ در طول سال ۱۳۹۸ علاوه بر بازپس‌گیری این مقدار از اراضی ملی، ۴۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی با ۴۷ هکتار مساحت تشکیل شده و متصرفان به پرداخت ۱۰۸ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

پاتو یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخریب و یا تجاوز به عرصه‌های ملی مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.