حجت الاسلام رئیسی:

عده‌ای امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور است/ تکالیف اروپایی‌ها مطالبه شود

رئیس قوه قضاییه گفت: ممکن است برخی به لفظ نگویند، اما عملا امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند و یا خشم خارجی‌ها است؛ داشتن روحیه جهادی و کار انقلابی گره گشاست.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی به لفظ نگویند، اما عملا امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور باشد، افزود: گره زدن رفع مشکلات داخلی به مسائل خارجی، اشتباه راهبردی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: رفتار امروز آمریکایی‌ها در قبال توافقات پیشین، نقض فاحش «حقوق بین الملل» و «حقوق معاهدات» است، لذا باید به انجام تعهداتشان در عمل پایبند باشند؛ بیانیه دادن و سخنرانی کافی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: باید انجام تکالیف اروپایی‌ها از آن‌ها مطالبه شود، اقدام کشور‌های خود فروخته منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمایش پستی و حقارت بود.

وی افزود: راهبرد امروز ما راهبرد «مقاومت فعال و مقتدرانه» در مقابله با دشمن و ساختن کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و حضور مقتدرانه و دفاع از حقوق ملت در مجامع بین المللی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: دفاع مقدس برای کشور تولید «قدرت» و «اقتدار» کرده است؛ از «ابزار قدرت» باید برای «ابراز قدرت»، هوشمندانه استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در واکنش به گزارش وزیر دادگستری درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر، گفت: تأمین معیشت مردم و کالاهای اساسی مورد نیاز آن‌ها از مهم ترین مسائل است که بارها بر آن تأکید شد و باز هم تأکید می‌کنم همه باید تلاش کنند تا در اقتصاد ثبات ایجاد شود و هر چه بیشتر به مردم اطمینان دهیم بازار ثبات دارد و آن‌ها احساس کنند فرآیند تولید تا مصرف مدیریت شده است، امنیت خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


صدام برای توسعه سلطه خود با شعار ایران هراسی همسایگانش را دوشید

باقری معاون بین الملل قوه قضاییه نیز با بیان اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور همراهی، حمایت و پشتیبانی بسیاری از کشور‌های حوزه خلیج فارس از رژیم دیکتاتور صدام در تجاوز به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در آن زمان صدام، ایران را دشمن همسایگان معرفی کرده بود و به این بهانه آن‌ها را برای تحکیم دیکتاتوری داخلی و بسط سلطه منطقه‌ای می‌دوشید و پس از بهره کشی از آن‌ها، در نهایت پاداششان را با تجاوز و اشغال داد و در آن شرایط بود که آنان دست کمک به سوی جمهوری اسلامی دراز کردند و ملت ایران با بزرگ منشی به یاری آن‌ها شتافت.

هشدار به حکام عرب: به زودی با شرمندگی دست به دامان ملت ایران می‌شوید

باقری با بیان اینکه امروز هر چند از صدام خبری نیست، اما همان کشور‌ها با رژیمی جنایتکار، اشغالگر و متجاوز علیه ملت‌های منطقه به ویژه ملت مظلوم فلسطین هم پیمان شده‌اند و تاریخ دوباره تکرار شده است، به کشور‌هایی که با ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی به قلب امت اسلامی خنجر زده اند هشدار داد که دیری نخواهد پایید که طعمه سلطه گری‌های این رژیم اشغالگر خواهند شد و آن وقت است که آمریکا و اروپا به دادشان نخواهند رسید و باز هم با شرمندگی دست به دامان جمهوری اسلامی و ملت ایران خواهند شد.

ایجاد امکان ارتباط تصویری در ۲۰۰ مرکز قضایی در تهران

در ادامه نشست، زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به برنامه این مرکز برای افزایش ظرفیت ارتباط تصویری زندان‌ها با مراکز قضایی سراسر کشور، اجرای این طرح را موجب کاهش قابل توجه اعزام و بدرقه زندانیان در استان‌ها دانست که در برخی استان‌ها این میزان نزدیک به صفر شده است و افزود: ۲۰۰ نقطه در استان تهران برای برقراری ارتباط تصویری و ایجاد امکان دادرسی از راه دور تجهیز شده اند و پیش بینی می‌شود با توجه به آمار ۴۰ درصدی اعزام و بدرقه زندانیان در استان تهران نسبت به کل کشور، با اجرای طرح مذکور، این رقم کاهش قابل توجهی پیدا کند.

طراحی نرم افزار بومی ردیابی پابند الکترونیک

وی همچنین از طراحی نرم افزار بومی «ردیابی پابند الکترونیک» در کشور خبر داد و گفت که پیش از این به دلیل غیربومی بودن نرم افزار ردیابی پابند الکترونیک، ظرفیت فعال بودن همزمان این پابند‌ها محدود بود که در نرم افزار جدید ایرانی طراحی شده، این محدودیت برطرف شده و امکان افزایش رقم استفاده از این پابند‌ها تا ۱۰ هزار مورد تا پایان سال جاری فراهم شده است.

تلاش شورا‌های حل اختلاف برای حفظ حقوق موجر و مستأجر

حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف نیز در این جلسه با اشاره به مراجعات مکرر مردم به این شورا‌ها درباره تضییع حق صاحبخانه‌هایی که نیاز به ملک خود دارند، اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که مبنای اقدام این شورا درباره اختلافات موجر و مستأجر است، در این زمینه پیش بینی لازم را نکرده است و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، هنوز مصوبه مذکور اصلاح نشده است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نه باشگاه جوان ما امیدمان به مجلس انقلابی وجهادی هست که خودروی دنا پلاس اتومات ازدم قسط با قیمت302تومن ووام250میلیونی گرفتن هست
آخرین اخبار