معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛

پرداخت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند فوت شدگان کرونایی

خدرویسی گفت: به خانواده‌های نیازمند فوت شدگان ناشی از کرونا، ۱۰ میلیون تومان کمک به صورت بلاعوض پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه حمایت و سلامت حوزه‌ای است که مستقیما با مددجویان در ارتباط است.

او با بیان اینکه تکثر و تنوع خدمات در این حوزه زیاد است، گفت: در دورترین نقاط شهرستانی مددکاران حوزه حمایت و سلامت حضور دارند و در مجموع ۶ هزار مددکار و مشاور در سراسر کشور فعال هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار خانوار که مشمول ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر می‌شوند معیشت بگیر کمیته امداد هستند، گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۴۰۰ هزار دانش آموز، ۸۰ هزار دانشجو و ۸۰ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش هستند.

خدرویسی با بیان اینکه ۱۳۸ هزار و ۵۱۵ نفر یتیم و ۱۷۴ هزار و۳۰۷ نفر محسنین از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، گفت:کمیته امداد به تنهایی مسئول برطرف کردن فقر در جامعه نیست.

خدرویسی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی روزانه افراد زیادی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر علی‌رغم همه محدودیت‌های اعتباری تلاش شد علاوه بر کمک به افراد تحت پوشش، نیازمندان و آسیب دیدگان را نیز حمایت کنیم.

وی افزود: از محل کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و خیرین کمک‌هایی صورت می‌گیرد که در حال حاضر در مراحل مختلف رزمایش همدلی و اجرای طرح اطعام و احسان حسینی ۳۵۰ میلیارد تومان با حفظ کرامت نیازمندان از طرف خیرین کمک شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزار و ۱۸۷ شغل برای مددجویان ایجاد شده است و خدمات ویژه‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم که می‌توان به ارائه ۵۰ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند تا پایان مهر ماه اشاره کرد.

او با بیان اینکه ماهیانه ۶۴۰ میلیارد تومان به حساب تمامی مددجویان واریز می‌شود، گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به مددجویان معیشت بگیر عادی و مددجویان در قالب تبصره ۱۴ تقسیم می‌شوند.

خدرویسی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تا پایان سال ۵۰ هزار فقره جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته امداد و بانوان دارای ازدواج مجدد پرداخت خواهد شد، افزود: در این زمینه هیچ فرد پشت نوبتی نداریم.

خدرویسی گفت: طی ۶ ماهه اخیر ۱۱۶ هزار فقره وام کارگشایی و ۶۷ هزار وام ودیعه مسکن و اجاره مسکن پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ۲۵ هزار خانواده طی شش ماه گذشته از پرداخت انشعابات آب و عوارض ساختمانی معاف شدند، تصریح کرد: ۲۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز از خدمت نظام وظیفه معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اهدای دو میلیون و ۲۰۰ هزار سبد کالای حمایتی در دستور کار است، گفت: پرداخت سبد‌های کالایی در مناطق شهری به پایان رسیده است و در حال حاضر در مناطق روستایی افراد تحت پوشش سبد‌های کالای خود را تحویل می‌گیرند.

او ادامه داد: در حال حاضر در حال به‌روز سپاری برخی از خدمات هستیم که تاکنون پرونده خانواده زندانیان پروسه کاری شده است و تا پایان سال پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری و خیرین برون‌سپاری می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه خدمات مشاوره و روان درمانی از جمله خدمات ویژه این معاونت است، گفت: صندوق جبران خسارت برای مددجویان در سال جاری ایجاد شده است.

خدر ویسی ادامه داد: خدمات ویژه‌ای به مادران شیرده و باردار و کودکان دارای سوء تغذیه ارائه می‌شود که ماهیانه این افراد توسط مراکز بهداشتی در سراسر کشور به ما معرفی می‌شوند.

او با بیان اینکه خدماتی نیز به خانواده‌های دارای چند قلو ارائه می‌شود، گفت: کمیته امداد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا همسو با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا دفاتر پیشگیری در سراسر کشور را تشکیل داد و گام‌های موثری برای جامعه هدف خصوصا افراد دارای آسیب و بیمار صورت گرفت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارائه آموزش و بسته‌های بهداشتی-درمانی در راستای بیماری کرونا انجام شد و به خانواده‌های نیازمند فوت شدگان ناشی از کرونا، ۱۰ میلیون تومان کمک به صورت بلاعوض پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


خدرویسی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار مورد مسکن به مددجویان ارائه شده است، افزود: بخشی از خدمات حوزه مسکن به ساخت واحد‌های مسکونی برای مددجویان و برخی دیگر از خدمات طبق تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تکمیل واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال در زمینه معیشت و مسکن مددجویان گام‌های بلندی برداشته شده است، افزود: سال گذشته ۲۲۴ هزار خانواده از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند و ۲۴ عامل باعث خروج افراد تحت پوشش است.

خدرویسی ادامه داد: در طی شش ماه گذشته ۹۷ هزار خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند و ۹۷ هزار خانوار جدید نیز به این چرخه اضافه شدند.

او با بیان اینکه ۵۳ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد مونث و ۴۷ درصد مذکر هستند، ادامه داد: ورود و خروج مددجویان از چرخه حمایت کمیته امداد به صورت روزانه و با دقت لازم انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۹۴ هزار خانواده از خدمات تک خدمتی کمیته امداد استفاده کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد امیری
۲۰:۴۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
با سلام مادر من بر اثر کرونا فوت کرده ولی مراجعه کردیم خبری از وام بلاعوض نبود گفتن وام بلاعوض داریم درحالیکه خانواده من واقعا محتاج وام بلاعوضندخواهشا راهنمایی کنید کجابریم
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۷:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام به کجا مراجعه کردید منم هم مراجعه کنم
آخرین اخبار