رژه موتوری نیرو‌های مسلح استان مرکزی در چهل سالگی دفاع مقدس

به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه بزرگ دفاع مقدس نیرو‌های مسلح استان مرکزی رژه موتوری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه بزرگ دفاع مقدس نیرو‌های مسلح استا ن مرکزی در اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه موتوری برگزار کردند.

رژه موتوری نیرو‌های مسلح استان مرکزی در ارک از موزه دفاع مقدس واقع در میدان مقاومت آغاز و در مسیر‌های خیابان قائم مقام، بلوار مهارت، تقاطع غیر همسطح آزادگان، خیابان هپکو، میدان ولیعصر (عج)، خیابان حضرت امام (ره)، کمربندی شمالی برگزارشئ و در آخر در گلزار شهدا با غبار روبی مزار شهدا به پایان رسید.

به گفته سرهنگ کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی "ما قوی هستیم" تدوین شده اند و از سوم خرداد ماه آغاز شده اند و تا پایان سال با محوریت شهدا ادامه خواهند داشت و چندین برنامه مهم در هفته دفاع مقدس هفته برگزار خواهد شد.

ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در تمام شهرستان‌های استان مرکزی تشکیل شده و کلیه دبیران و اعضای ستاد باید به شکل هفتگی گزارشات فعالیت‌های انجام شده را به اداره کل حفظ آثار و دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

عناوین و محور برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شرح زیر هستند:

روز اول دوشنبه ۳۱ شهریور با عنوان اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی با محور برنامه‌های نقش ولایت و رهبری در انسجام و وحدت ملی، نمایش اقتدار و نقش نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس.

روز دوم سه شنبه ۱ مهر با عنوان جوانان، سربازان و دانش پژوهشی و با محور برنامه‌های توجه ویژه در حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه حضور جوانان در عرصه دانش پژوهی.

روز سوم چهارشنبه دوم مهر با عنوان تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری و با محور برنامه‌های توجه به نقش متعهدانه متخصصین در جهش تولید، اهمیت به پدافند غیر عامل در مقابله با ترفند‌های دشمن.

روز چهارم پنج شنبه سوم مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و فجرآفرینان و با محور برنامه‌های عطرافشانی و نثار گل به مزار شهدا، تجلیل از ایثارگران، آزادگان، جانبازان و مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا.

روز پنجم جمعه چهارم مهر با عنوان معنویت، خانواده و سلامت و با محور برنامه‌های روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، توجه به نقش خانواده و سبک زندگی دینی و حضور پرشور در نماز‌های جمعه.

روز ششم شنبه پنجم مهر ماه با عنوان رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت و محور برنامه‌های تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (بزرگداشت شکست حصر آبادان) و تجلیل از ایثارگران و جهادگران.

روز هفتم یکشنبه ششم مهرماه با عنوان بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی با محور برنامه‌های توجه عموم به وحدت ملی و مذهبی با هدف بصیرت افزایی در مقابله با استکبار جهانی.

روز هشتم دوشنبه هفتم مهر با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان با محور برنامه‌های فرماندهان، اسوه‌های اخلاق، ایثار و شجاعت بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.