فعالیت پنج مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با اشاره به فعالیت پنج مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در این استان گفت : ۳۰۳ نفر از سالمندان هم‌اکنون در این مراکز از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه رضوان‌مدنی مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با اشاره به فعالیت پنج مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در این استان گفت : ۳۰۳ نفر از سالمندان هم‌اکنون در این مراکز از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند هستند و تاکنون مورد مثبتی از کرونا در مراکز سالمندان کرمانشاه نداشته‌ایم.

او گفت : باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه تاکنون با توجه به رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی (کشوری و استانی) و ارزیابی مستمر وضعیت سالمندان مقیم مراکز تاکنون مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا در مراکز سالمندان مشاهده نشده است.

او به خدمات بهزیستی به مددجویان تحت پوشش از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: ما در بهزیستی پس از اعلام شیوع این ویروس بلافاصله کمیته مدیریت بحران را تشکیل دادیم و دستورالعمل های بهداشتی را تهیه و تدوین کردیم و در اختیار مراکز تحت نظارت گذاشتیم.

او از واریز ۲ مرحله کمک پنج میلیون ریالی سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مقیم در مراکز نگهداری برای تهیه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین تهیه رژیم غذایی برای آن‌ها خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون مورد مثبتی از کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مشاهده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از دیگر خدمات بهزیستی به افراد جامعه را ارایه خدمات مشاوره‌ای به صورت حضوری و غیرحضوری دانست و ادامه داد: در استان کرمانشاه تعداد ۷۶ مرکز مشاوره با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند و خدمات حضوری را به مردم در زمینه‌های مختلف ارایه می‌دهند.

رضوان‌مدنی با اشاره به فعالیت خط تلفن رایگان ۱۴۸۰ (صدای مشاور) بهزیستی، افزود: شهروندان می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این سامانه تماس بگیرند و خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف خانوادگی، تحصیلی، روانشناسی، شغلی و ازدواج را دریافت کنند.

او از ارایه ۱۱۱ هزار مشاوره تلفنی توسط سامانه صدای مشاور بهزیستی (۱۴۸۰) از ابتدای شیوع ویروس کرونا خبر داد و ادامه داد: کارشناسان متخصص و کارآمد بهزیستی آماده پاسخگویی به تمامی تماس‌های برقرار شده با این سامانه است.

او به فعالیت‌های گسترده بهزیستی به شهروندان از زمان قبل از تولد تا سالمندی اشاره داشت و افزود: اکنون ۱۶۶ هزار و ۹۸ نفر زیرپوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد در مجموع ۳۵ هزار ۷۱۸ خانوار مستمری بگیر و حق معیشت زندگی دریافت می‌کنند و طبق دستورالعمل کشوری ۱۵ درصد میزان مستمری مددجویان نیز افزایش پیدا کرد و از مردادماه به حساب آن‌ها واریز شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار