خبر خوش برای صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا 

دبیر کارگروه اقتصادی استان قزوین گفت: تا پایان همین ماه ده‌ها میلیارد تومان اعتبار به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گروسی دبیر کارگروه اقتصادی استان در نشست این کارگروه گفت: ۲۹۹ هزار پرونده به ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان برای مشاغل آسیب دیده از کرونا تشکیل شده و تاکنون ۱۲۵ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

گروسی افزود: رقم تسهیلات برای استان قزوین به ۳۵۵ میلیارد تومان رسیده است و بانک‌های عامل هم برای پرداخت تسهیلات کرونا تا پایان مهر ماه فرصت دارند.

او اضافه کرد: در حال حاضر ثبت نام نداریم، اما احتمال نام نویسی در آینده وجود دارد.

دبیر کارگروه اقتصادی استان، بیشترین عملکرد تسهیلات کرونا مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

گروسی گفت: استان قزوین رتبه هفتم را در پرداخت تسهیلات کرونا دارد.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: استان قزوین صنعتی و بازرگانی است و باید یک مجتمعی را برای ساماندهی انبار‌های استان و کنترل قاچاق کالا راه اندازی و انتخاب کرد.

جمالی پور افزود: لازم است یک اتحادیه به نام اتحادیه انبار‌ها تشکیل شود و از بانک‌ها انتظار داریم که از تولید حمایت کنند.

وی همچنین بر تکریم و جذب سرمایه گذاران با توجه به شرایط اقتصادی تاکید کرد و گفت: با تقویت اقتصاد و تولید می‌توان گره از اشتغال باز کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: بسیاری از فعالان این حوزه تمایلی به گرفتن وام ندارند، زیرا معتقد هستند گرفتن وام فقط قرضی را به قرض‌های آن‌ها اضافه می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار هم گفت: مدیران در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا نتوانستند موفق عمل کنند چرا که هم اطلاع رسانی کافی نبود و هم دستگاه‌ها همت مضاعف نداشتند.

قبادی افزود: بانک‌ها نباید در پرداخت تسهیلات سهل انگاری و در این مدت یک ماهه باید اعتبارات را جذب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار