بهره برداری از میراث ملموس و غیر ملموس بروجرد و اصفهان در یک مخرج مشترک

اداره کل میراث فرهنگی اصفهان و مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران بر سر ایجاد مخرج مشترک بهره‌برداری از میراث ملموس و غیر ملموس اصفهان و بروجرد تفاهم کردند.

علیرضا رجایی مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از تفاهم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با مرکز توسعه خواهرشهر‌های ایران برای ایجاد یک مخرج مشترکی برای بهره‌برداری از میراث ملموس و غیر ملموس بروجرد و اصفهان خبر داد و گفت: این تفاهم در نشست مشترک با فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی و مهندس علی زهرانی مدیرعامل قصرمنشی (مرکز اقامتی میراثی) حاصل شد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد میراث ملموس و غیر ملموس بروجرد و اصفهان در یک مخرج مشترک بهره‌برداری شوند یعنی مخرج مشترکی برای بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و میراث این ۲ شهر تعریف شود و سپس مصارف ملی و شبکه‌سازی آن در قالب شبکه‌سازی ابنیه تاریخی در داخل و خارج از کشور اجرا شود.

او بیان کرد: هدف ما از ایجاد مخرج مشترک برای میراث ملموس و غیر ملموس بروجرد و اصفهان این است که هنر اقتصاد ابنیه تاریخی با هدف هم‌سفرگی و جذب حداکثری علاقمندان به فرهنگ و هنر و معماری ایران و با ایجاد کنسرسیوم ملی و استانداردسازی مناسب با نیاز گردشگران به منصه ظهور گذاشته شود. همچنین صنایع زیر دستی و خوداشتغالی برگرفته از ذوق و سلیقه شهروندی نیز از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور در قالب یک ابرسیستم اجتماعی برای اعتلای کشور در بالاترین سطح ممکن که زیبنده ایرانی و ایران‌دوستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار