چین: توسل آمریکا به مکانیسم ماشه فاقد وجاهت قانونی است

سخنگوی وزارت خارجه چین ادعا‌های آمریکا برای از سرگیری تحریم‌های بین المللی علیه ایران را فاقد وجاهت قانونی دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا در خصوص از سرگیری تحریم‌های ایران را غیرقانونی توصیف کرد.

هوا چونینگ با درج پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر و یادآوری خروج واشنگتن از برجام تاکید کرد: اظهارات مایک پمپئو در خصوص بازگشت تحریم‌های ایران غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود:آمریکا حق ندارد برای فعال سازی مکانیسم ماشه از شورای امنیت درخواست کند. همانند موارد بسیاری در گذشته، آمریکا (با توسل به مکانیسم ماشه) تنها خود را منزوی می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

مایک پمپئو مدعی شد: تحریم‌ها متعاقب فرآیند اسنپ‌بک (سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها موسوم به مکانیسم ماشه) ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بازگشته‌اند.

این ادعا خیلی زود با واکنش‌های گسترده متحدان اروپایی واشنگتن و نیز روسیه، چین و آلمان همراه شد. تمامی تقلا‌های ماه‌های اخیر دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در یک هدف خلاصه می‌شود: نابودی برجام تا پیش از انتخابات آمریکا.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار