هشدار به دولت انگلیس درباره موج دوم کرونا

پزشکان در انگلیس هشدار دادند چنانچه دولت این کشور به سرعت برای مقابله با موج دوم کرونا اقدام نکند، شاهد افزایش مرگ و میر خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاوران پزشکی انگلیس هشدار دادند چنانچه دولت بوریس جانسون به سرعت برای مقابله با دومین موج کرونا اقدام نکند، شاهد افزایش مرگ و میر خواهند بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است روز سه شنبه درباره این بحران بهداشتی سخنرانی کند.

بر اساس آمار هفته گذشته، در انگلیس تقریبا هر روز ۶۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت می‌شود. تعداد بیمارانی که بستری می‌شوند، هر هشت روز دو برابر می‌شود و مراکز غربالگری مملو از جمعیت است.

کریس ویتی، پزشک ارشد مشاور دولت انگلیس و پاتریک ولانس مشاور علمی او هشدار دادند چنانچه تدابیر کنترلی جدیدی اتخاذ نشود، انگلیس ممکن است تا نیمه اکتبر نزدیک به ۵۰ هزار مورد ابتلا در روز داشته باشد.

کریس ویتی گفت: «اگر ما به همین منوال پیش برویم، شمار افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند افزایش خواهد یافت و ما به سرعت با افزایش شمار قربانیان مواجه می‌شویم».

بر اساس آخرین آمار، انگلیس با ۴۱ هزار و ۷۷۷ فوتی، در بین کشور‌های اروپایی بیشترین آمار مرگ و میر را بر اثر کرونا دارد و در جهان پنجمین کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار