ادعای نماینده آمریکا: بازگشت تحریم‌های ایران به اجماع شورای امنیت نیاز ندارد

نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد که بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نیازی به توافق اعضای شورای امنیت ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه تلاش‌های بی‌نتیجه این کشور برای بازگرداندن تحریم‌های ایران طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت مدعی شده است که بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نیازمند اجماع میان اعضای این شورا نیست.

کرفت ضمن ارجاع به یازدهمین پاراگراف قطعنامه ۲۲۳۱، مدعی شذ که سازمان ملل طبق این توافق باید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به خاطر عدم اجرای کامل توافق هسته‌ای از سوی تهران مجددا فعال کند. 

کرفت مدعی شد که قطعنامه‌های ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵، ۱۹۲۹، ۱۶۹۶ که پیش از این طبق قطعنامه ۲۲۳۱ به حالت تعلیق در آمده بودند مجددا از تاریخ ۲۰ سپتامبر فعال شده‌اند.

کرفت عدم پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را ذیل سه عنوان مجزای فعالیت هسته‌ای، فعالیت‌های مربوط به موشک‌های قاره‌پیما و تحریم تسلیحاتی عنوان کرده است.

ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در حالی است که ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که به دلیل نقض توافق هسته‌ای بر اساس متن برجام از سوی سایز طرف‌ها، گام‌هایی را در راستای کاهش تعهدات خود برداشته است.

در ساعات ابتدایی روز یکشنبه آمریکا مدعی شد که بر اساس مکانیسم ماشه، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مجددا فعال شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و چین طی اظهاراتی تاکید کردند که ادعای واشنگتن واقعیت ندارد و تحریم‌های ضدایرانی فعال نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
هی کلی خرفت: قطعنامه ای که پس از قراردادبرجام در شورای امنیت سازمان ملل به ریاست آمریکا که با حداکثر آراء برای اجرا شدن تصویب شده چگونه غیرکاربردی است؟ چرا؟ هنگام تصویب و اجرائی شدن اجماع و تصویب اعضاء شورای امنیت لازم بود ولی اکنون که آمریکا خود متهم ردیف اول است این اجماع لازم نیست؟ شما هیئت حاکمه آمریکا را به سخره گرفته اید؟ یا قدرتهای جهانی همراه خودتان در مذاکرات12ساله برای به نتیجه رسیدن قراردادبرجام؟! کدام را؟! همین جاست که جهان در عرصه سیاست بین الملل به این نتیجه رسیده است که هیئت حاکمه آمریکا نه دارای منطق است و نه دارای عقل است و یکجانبه گرائی و تکروی آمریکا درمقابل چند جانبه گرائی قرار میگیرد و در مقابل اجماعی جبهه میگیرد که حتی از متحدان سنتی آمریکا بوده اند وحتی حق WTOی آمریکا با چالش مواجه میشود...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چرا رسانه های داخلی اخبار استرس زا تحویل مردم میدهند و اراجیف امثال پمپئو را پخش میکنند و بلندگوی دشمنان احمق این ملت میشوند اگر میشود برای مدتی اخبار تحریم ها را کلا از رسانه ملی حذف کنید . به جاش اخبار مفرح و با نشاط از سرارسردنیا مخابره کنید.
آخرین اخبار