شهر‌ها پیشگامان مقابله با فقر

مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه گفت : در نگاه اقتصاد شهری، شهر‌ها می‌توانند پیشگامان مقابله با فقر باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یارتبار مدیر کل مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با ایجاد درآمد‌های پایدار و ایجاد ثروت در بین جامعه شهروندی، زمینه را برای توسعه فراهم آورند، به نقش شهر‌ها برای مقابله با فقر تاکید کرد.

او گفت : فرآیند شهرنشینی در سال‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی همراه بوده است، که این به نوبه خود از طرفی و اهمیت نداشتن و برنامه‌ریزی در بحث اقتصاد شهری از طرف دیگر باعث بروز مشکلاتی در توسعه شهر‌ها شده است.

مدیرکل مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه افزود: اهمیت مناطق شهری با توجه به پتانسیل‌های موجود و شناخت آن در رشد اقتصاد شهری و جلوگیری از کاهش فقر باید بیش از هر زمان دیگری مد نظر مجموعه مدیریت شهری در حوزه مالی، درآمد و بودجه بندی باشد.

یارتبار افزود: از دید اقتصاد شهری، شهر‌ها می‌توانند با شناخت و ارزیابی ظرفیت‌های موجود، پیشگامان مقابله با فقر به خصوص در محلات حاشیه‌ای باشند و مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی جهت درآمد‌های پایدار و ایجاد ثروت بین جامعه شهروندی، زمینه را برای توسعه فراهم آورند.

او با تاکید بر اینکه کانون اصلی رشد اقتصادی شهر‌ها از توجه سرمایه فیزیکی به سرمایه انسانی تغییر یافته است، افزود: بر اساس دانش مهارت و به دنبال تحصیل آکادمیک، تجربه در حین انجام کار و تعاملات فرهنگی و اجتماعی به دست می‌آید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار