عراق: ورود زائران خارجی برای مراسم اربعین حسینی ممنوع است

کمیته بهداشت عراق ورود زائران خارجی برای مراسم اربعین حسینی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته بهداشت عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت شیوع کرونا، ورود زائران خارجی را به این کشور ممنوع می‌کند.

در این بیانیه آمده است کمیته بهداشت عراق تصمیم گرفت ورود زائران مذهبی از هر کشوری در جهان را ممنوع کند. این تصمیم تا زمانی که شیوع کووید ۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد به قوت خود باقی خواهد ماند.

بر این اساس، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: این بیانیه چند هفته پیش از یکی از مراسم زیارتی منتشر شد که بزرگترین تجمع سالانه شیعیان در جهان به شمار می‌آید. اربعین که اوایل ماه اکتبر فرا می‌رسد معمولا میلیون‌ها نفر را به شهر مقدس کربلا می‌کشاند.

سرعت انتشار ویروس کرونا در عراق از اغلب کشور‌های خاورمیانه (غرب آسیا) بیشتر است، طوری که روزانه هزاران نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. براساس اعلام وزارت بهداشت عراق، تا کنون بیش از ۸ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در عراق جان باخته اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
H.K.B
۱۵:۱۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
این کار به نظر من واقعا مسخره است چه عراقی چه ایرانی چه آمریکایی و اروپایی چه استرالیایی باید حق این را داشته باشند که توی اربعین شرکت کنند یا همه حق شرکت در اربعین (مردم جهان) باید داشته باشند یا هیچ کس نباید حق شرکت داشته باشه و این باعث میشه که اسلام از دید جهان پنهان بمونه یعنی دینی باشه که زیاد معروف نشه تعداد مسلمانان روز به روز کمتر با اینک کار کمتر بشن اربعین یکی از مکان های مقدس برای مسلمانان و همه مسلمانان جهان است باید حق این را داشته باشند که بتوانند توی اربعین شرکت کنند همین باعث میشه که اتحاد بین مسلمانان کمتر بشه باید همه شرکت کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۲:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مسئول مستقیم تصمیم گیرنده عراقی که این تصمیم را گرفت که عاشقان جهانی پیاده روی اربعین حسینی از این فیض معنوی محروم کند به زودی حداقل از مقام دولتی خودش عزل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
تبعیض میان مردم عادی و مجری ها و خیلی ها که راحت میرن ما نمیتونیم بریم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام، پس این مجری و عوامل مخاطب خاص چطوری میرن و هی هم مردم مردم می کنند؟؟؟؟ اگر برای همه ممنوعه پس اونا هم نباید برن، ایام عاشورا که با رفتنشان دل ما را آب کردن و فقط هم تبلیغ برنامه و اینستاگرامشون را کردن.
آخرین اخبار