برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان تصویب شد

برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان با مشارکت ادارات دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و ذینفعان و مراکز علمی و پژوهشی تهیه شده است.

او افزود: هدف از تدوین این برنامه، دستیابی به بهترین استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تالاب گندمان به عنوان یک سرمایه ارزشمند ملی است و شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با حوضه تالاب‌ها بوی‍ژه تالاب گندمان همراه با حفظ اکوسیستم تالاب است.


بیشتر بخوانید


احمدی ضمن تاکید بر نگاه مثبت مدیران استان نسبت به حفاظت مشارکتی محیط زیست اضافه کرد: تالاب گندمان با مساحت یک هزار و ۷۰ هکتار، پس از تالاب بین المللی چغاخور، دومین تالاب در چهارمحال و بختیاری است که دارای برنامه مدیریت جامع می‌شود.

او ادامه داد: مدیریت زیست بومی (جامع) حفاظت پیشرفته‌ای است که در آن حفظ محیط زیست با به رسمیت شناختن بهره‌برداری‌های معقول اقتصادی٬ در نظر گرفتن نقش انسان و بویژه جوامع محلی به‌عنوان بخشی از زیست بوم و همچنین در نظر گرفتن ارتباط بین اجزا در سطوح فراتر از مرز‌های ظاهری زیست بوم‌ها و غالبا در سطح حوضه آبخیز عملی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار