افزایش ۱۲۰۰ برابری سرمایه پالایشگاه نفت تهران در ۶ سال گذشته

مدیر مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران از افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری این شرکت برای ذی‌نفعان خود در ۶ سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۲۰۰ برابری سرمایه پالایشگاه نفت تهران در ۶ سالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد خیری مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران اظهار کرد: خرید دانش فنی، طراحی پایه و دریافت مجوز زیست‌محیطی این طرح از سوی مدیریت مهندسی طرح‌های شرکت پالایش نفت تهران انجام شده و هم‌اکنون در آستانه انتخاب پیمانکار داخلی صاحب صلاحیت قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: به دنبال اجرای طرح‌های کیفی‌سازی از سال ۹۱ تاکنون، به‌طور میانگین روزانه حدود ۷ میلیون لیتر بنزین پاک، ۵ میلیون لیتر نفت سفید با استاندار یورو ۴ و حدود ۱۳ میلیون لیتر گازوئیل با استاندار یورو ۴ در این پالایشگاه تولید و عرضه شده است.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد: طرح بهینه‌سازی پالایشگاه نفت تهران در سال ۹۶ تا مرحله امضای قرارداد EPC با شرکتی ژاپنی پیش رفت که به دلیل شرایط تحریم استکبار جهانی شرکت یادشده از ادامه کار منصرف شد.

خیری درباره طرح کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه نفت تهران نیز گفت: مطالعات فنی و اقتصادی اولیه آن انجام و مقدمات برای دریافت مجوز زیست‌محیطی فراهم شده است.

وی تأکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال با بهبود فرآیند تحویل محصولات ویژه و همچنین افزایش تولید فرآورده‌های با ارزش، متناسب با نیاز مشتریان تلاش شد محصولات ویژه نظیر روغن پایه، وکیوم باتوم، حلال ۴۰۲ و ازت مایع با ارزش افزوده بالاتر افزایش تولید داشته باشند، همچنین با احیا و تعویض کاتالیست در واحد‌های هیدروژن و آیزوماکس در تعمیرات اساسی اخیر کیفیت محصولات تولیدی این دو واحد افزایش محسوسی یافته است.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران گفت: پروژه‌های دیگری به‌منظور اصلاح فرآیند‌های تولید و انطباق با الزام‌های زیست محیطی در پالایشگاه نفت تهران انجام شده است که کسب رتبه‌های برتر زیست محیطی در میان پالایشگاه‌های کشور در سال‌های متوالی، گواه این مدعاست.


بیشتر بخوانید


فریدون ورشوساز، مدیر مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران از افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری این شرکت برای ذی‌نفعان خود در ۶ سال اخیر خبر داد و گفت: شرکت پالایش نفت تهران یکی از شرکت‌های خصوصی تحت قانون تجارت در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شتران» است که در پنج ماهه نخست امسال ۴۶۴ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرد.

وی با اشاره به ایجاد ارزش مضاعف برای ذی‌نفعان ضمن تداوم تولید محصولات کیفی در ۶ سال اخیر افزود: مدیریت مالی و اقتصادی پالایشگاه تهران از سال ۹۳ به‌منظور تأمین منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها، انجام طرح‌های توسعه‌ای و بهبود کیفی محصولات شرکت، مدیریت نقدینگی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران تأکید کرد: «تولید نقدینگی پایدار از دارایی‌ها، توان موجود و انجام سرمایه‌گذاری‌های انتخابی به‌منظور افزایش رضایت ذی‌نفعان و موفقیت پایدار» راهبرد این سازمان بوده که بر این اساس از سال ۹۳ تا کنون هفت مرحله افزایش سرمایه انجام شده است.

ورشوساز با بیان اینکه هشتمین مرحله از این افزایش سرمایه در مهرماه امسال از محل سود انباشته و دیگر اندوخته‌ها به میزان ۷۰ درصد انجام خواهد شد، افزود: با انجام این افزایش سرمایه‌ها، سرمایه شرکت از ۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۳ به ۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: افزایش سرمایه و همچنین اصلاح ساختار مالی، به بهبود نسبت مالکانه، کاهش ریسک اعتباری شرکت و تسهیل تأمین مالی طرح‌های آتی شرکت منجر شده است.

مدیر مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز در دست بررسی است، گفت: با توجه به ریسک‌های عملیاتی ذاتی صنعت پالایش نفت، قدمت بیش از ۵۰ ساله تجهیزات و دارایی‌های شرکت و اطمینان از اینکه همواره بخشی از درآمد‌های پالایشگاه صرف توسعه بلندمدت آن خواهد شد، سیاست مدیریت نقدینگی، خروج حداقل نقدینگی به‌منظور حفظ توان مالی برای محافظت از تولید پایدار محصولات کیفی و اجرای طرح‌های بهبود کمی و کیفی فرآورده‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار