استفاده از ماسک در اشنویه حدود ۹۰ درصد کاهش یافت

فرماندار اشنویه گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌های گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عبدالسلام مام‌عزیزی فرماندار اشنویه روز سه‌شنبه در جلسه شهرستانی ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در اشنویه با اظهار نگرانی از عادی انگاری به وجود آمده در جامعه گفت: طی هفته‌های گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان آغاز شده و اکنون ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان بیش از ۷۰ درصد را ساکنان شهر و مابقی را روستاییان تشکیل می‌دهند.

فرماندار اشنویه افزود: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن نیز استفاده کنند.

مام‌عزیزی گفت: ۲۲ مدرسه اشنویه گواهی اعتبار سلامت را دریافت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز با بیان‌ اینکه این شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد، ادامه داد: در صورت بی‌توجهی مردم نسبت به این بیماری و رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی، فاز جدیدی از این بیماری آغاز خواهد شد که پیامد آن افزایش تعداد مبتلایان است.

حسین زرزا در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس نیز هشدار داد و گفت: والدین چنانچه در فرزندان خود علایم مشکوک را احساس می‌کنند، از ورود آنان به مدرسه و تجمع جلوگیری کنند.

طی هفته گذشته مثبت اعلام شدن آزمایش ۲ تن از دانش‌آموزان در یکی از مدارس متوسطه این شهرستان، این مرکز آموزشی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.