فرماندار امیدیه:

رعایت بهداشت در ادارات و بانک‌های امیدیه ضروری است/ شهروندان استفاده از ماسک را جدی بگیرند

رفیعی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات و بانک‌های امیدیه از سوی کارکنان و مراجعه کنندگان ضروری است.

سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت این شهرستان گفت: تلاش و ایثار کادر سلامت و درمان در روز‌های کرونایی قابل تقدیر است.

او با تاکید بر ضرورت کنترل ورود و خروج مراجعه کنندگان به ادارات و بانک‌ها افزود: به منظور اجرای برنامه‌ها و عملیات پیشگیری از بیماری کرونا، دستگاه‌های اجرایی لازم است نسبت به رعایت بهداشت و شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط اداری از سوی کارکنان و مراجعان اهتمام جدی داشته باشند.

رفیعی بر تقویت خود کنترلی در اجتماع از طریق فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید کرد و اظهار داشت: باید به سمت تقویت خود کنترلی و خود مراقبتی از طریق فرهنگ سازی و آگاهی دهی به مردم حرکت کنیم، اگرچه بی خیالی مردم و بی توجهی به بهداشت سبب طغیان این بیماری می‌شود.

فرماندار امیدیه بیان کرد: باید با نصب بنر‌ها و توزیع بروشور‌های هشدار دهنده در سطح شهر ضمن اطلاع رسانی، خطرات ناشی از شیوع بیماری به صورت مستمر به مردم گوشزد شود، همچنین شهروندان در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان باید از برگزاری مراسم‌ها و تجمع‌ها نظیر؛ عروسی، عزا و دورهمی‌های غیرضروری خودداری کنند، چراکه در اماکن شلوغ سرعت انتشار بیماری و افزایش آمار مبتلایان بیشتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان امیدیه با تاکید بر تلاش مضاعف مسئولان با استفاده از همه ظرفیت‌ها موجود برای مقابله با این بیماری ادامه داد: اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی به صورت دوره‌ای از طریق بازرسان ستاد پیشگیری رصد و ارزیابی خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت استفاده عموم مردم از ماسک گفت: شهروندان فقط در موارد ضروری از خانه خارج شوند و در مدت زمان حضور در اماکن پرتردد و شلوغ استفاده از ماسک که بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شرایط کنونی است را فراموش نکنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.