نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در قزوین

زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دانش آموزان در قزوین نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی همزمان با چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و گرامیداشت دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی در دبیرستان شاهد و قائم نواخته شد.

تحقق شعار ما می‌توانیم در دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم زنگ انقلاب که در دبیرستان پسرانه شاهد قائم (عج) برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان را صاحب کشور ما می‌دانستند و در پایتخت کشور به همراه صهیونیست‌ها جولان می‌دادند.

وی ادامه داد: در آن دوران در شرایطی بودیم که در تمام بخش‌ها وابسته به اجانب بودیم و اندیشمندان و دانشگاهیان کشور فرصت تولید نداشتند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار می‌گرفت و ارزش محسوب نمی‌شد و حتی کسانی که در این عرصه گام بر می‌داشتند تنبیه می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در آغاز دفاع مقدس توان تولید هیچ نوع سلاح و ابزار دفاعی را نداشتیم چرا که پشتوانه‌های خلاقیت، نوآوری و تولید ایجاد نشده بود، اما در ادامه به برکت انقلاب اسلامی این فرصت ایجاد شد و امروز در سطح بسیار بالای توان تولید تجهیزات نظامی قرار داریم.

وی اظهار کرد: طبق آیات الهی هر کسی به دشمنان تکیه کند از میان خواهد رفت و صدام یکی از آنهاست که توسط آمریکایی‌ها که از او حمایت می‌کردند و تجهیزات نظامی در اختیارش می‌گذاشتند، از بین رفت و تفسیر آیه قرآن را در این ماجرا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: زمانی آمریکایی‌ها به راحتی وارد عراق شدند و صدام را از میان بردند و در منطقه جولان می‌دادند، اما امروز به برکت مقاومت منطقه آن‌ها مجبورند عراق، سوریه و افغانستان را ترک کنند و این مهم از برکات انقلاب است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این عزت و اقتداری که امروز به آن دست یافته‌ایم بخاطر عمل به قرآن است چرا که خدا فرمود اگر به یاری دین خدا بیایید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد.

لزوم معرفی مجاهدت‌های رزمندگان اسلام

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در مراسم زنگ مقاومت که امروز اول مهر در دبیرستان شاهد قائم قزوین برگزار شد، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس گویای مقاومت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ثبت‌شده است و امروز بهترین فرصت برای معرفی مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در این دوران به نسل جوان و نوجوان است.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان داشتند دفاع مقدس یک واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ دفاع مقدس واقعه تاریخی است که طی آن رزمندگان با دلاوری و سلحشوری بر نظام سلطه پیروز شدند و امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ارزشمند همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی تأکید کرد: ما باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و از آنچه که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد درک عمیقی داشته باشیم، این امر نیازمند مدیریت اقتضایی، انعطاف‌پذیری‌های منطقی در مباحث مدیریتی، پرهیز از غفلت و ولایت‌پذیری است.

اصغری خاطرنشان کرد: همچنین باید به مدل‌های جدید و مناسب جامعه امروز برسیم، همزیستی مسالمت‌آمیز عقلایی با مجموعه‌ای از شرایطی که در آن قرار می‌گیریم ضروری است؛ باید در مواجهه با شرایط جدید مثل کرونا رفتار منطقی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مدیریت مشارکتی و پرهیز از خودرأیی‌ها، رشد فضائل اخلاقی، توجه به سرمایه اجتماعی، افزایش خودباوری، دشمن‌شناسی و تلاش و تعامل برای ایجاد رفتار‌های خلاقانه و نوآورانه ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در محیط علمی بر موضوعاتی مانند تحلیل محتوا و گفتمان کار کنیم و تحلیل استراتژی دفاعی داشته باشیم، دفاع مقدس به ما آموخت در تاریخ باید چگونه هوشمندانه عمل می‌کنیم.

شهدا، الگویی برای جوانان امروز

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در مراسم زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شهدای قائم قزوین نواخته شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهدا این راه را آگاهانه انتخاب کردند و الگو‌های مناسبی برای ادامه مسیر این انقلاب و نظام برای ما به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و لزوم حفظ و نشر آنها، اظهار داشت: وظیفه داریم ارزش‌های این دوران را به نسل نو منتقل کنیم.

این مسوول از جنگ تحمیلی به مثابه یک شبه جنگ جهانی که یک طرف آن دولت‌های شرقی و غربی که عامل آن‌ها صدام بود قرار داشت و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران بود یاد کرد و گفت: در واقع این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر بود که با رهبری امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی نظام جمهوری به پیروزی رسید.

حبیبی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را علیه نظام اسلامی به کار بسته اند که بارزترین آن‌ها خساراتی است که در طول دوران دفاع مقدس به ملت ما وارد ساختند بوده، اما تلاش‌های آنان برای برای رسیدن به اهداف شوم خود با ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام و هوشیاری مردم کارساز نبوده است.

وی تصریح کرد: ما در مقابل هجمه تمام دنیا حتی یک وجب از خاک مقدس نظام را از دست ندادیم و امروز نیز امنیت کشور مرهون تجربه دفاع مقدس است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه اتکا به جوانان عاملی مهمی در پیروزی ما در دفاع مقدس بود، افزود: همه این‌ها به واسطه اعتماد به جوانان رخ داد چرا که در دفاع مقدس ما به جوانان اعتماد کردیم و فرماندهان جنگ بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند و افرادی مانند شهید باکری، همت و سردار سلیمانی بودند.

وی با بیان اینکه همین فرماندهان جوان خرمشهر را آزاد کردند و افتخارات بزرگی آفریدند، افزود: از تجربه هشت سال دفاع مقدس دیروز فرهنگ مقاومت امروز متولد شد، مقاومتی که امروز سوریه، یمن و عراق را نجات داد و نام سردار سلیمانی بر آن می‌درخشد.

حبیبی با اشاره به اینکه باید رشادت‌ها و ازخودگذشتگی شهدا برای نسل جوان جامعه تبیین و بازگو شود، تصریح کرد: جوانان ایرانی با تاسی از زندگی شهدا می‌توانند در مسیر توسعه، پیشرفت و حفظ امنیت و آسایش این کشور گام بردارند.

این مسوول یاد آور شد: وظیفه ما در این برهه حساس از زمان این است که فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان فرهنگ برتر ترویج دهیم و همچنین از فرامین مقام معظم رهبری برای شکست توطئه‌های دشمن تبعیت محض داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار