افتتاح و بهره برداری از پنج پروژه حوزه سلامت با دستور وزیر بهداشت +فیلم

پنج پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین  افتتاح این پروژه‌ها  گفت: پروژه‌های حوزه سلامت شامل دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، بخش آی سی یو بیمارستان گلستان، دستگاه سی تی اسکن شهرستان هرسین، اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا مستقر در کلینیک بوستان است.

محمودرضا مرادی، هزینه اجرای این تعداد پروژه را ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای نصب و راه اندازی، تجهیزات و آماده سازی دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) در مجموع سه میلیارد تومان هزینه شده است.

او به آی سی یو بیمارستان گلستان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۶۹۰ مترمربع و در قالب ۱۵ تخت ساخته شده و برای تجهیز آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هفت میلیارد تومان هزینه شده و خیرین هم ۴۰۰ میلیون تومان برای خریداری هشت دستگاه مانیتور کمک کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به افتتاح سی تی اسکن ۱۶ اسلایس هرسین اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶ میلیارد تومان برای نصب، تجهیز و آماده سازی این دستگاه هزینه شده است.

مرادی به اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و در قالب ۱۶ تخت اشاره کرد و افزود: برای ساخت این اورژانس یک میلیارد و ۲۰۰میلیون و برای تجهیز آن نیز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او به افتتاح مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) مستقر در کلینیک بوستان اشاره و بیان کرد: برای افتتاح این مرکز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اجرای برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان‌ها را از اهداف افتتاح این مرکز دانست و افزود: این مرکز شامل بخش‌های ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی و سایر بخش‌ها است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.