در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

تامین مالی از منابع مشخص، تورم را مهار می‌کند

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از راهکار‌های مهار تورم این است که ما منابع را از محل‌های تعیین شده و قابل تعریف تامین کنیم.

آقابزرگی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره راه‌های برون رفت از تورم گفت:یکی از راه‌های مهار تورم تعیین و بازگشت به جایگاه بازار‌های مالی و اختصاصی برای تامین مالی بنگاه‌ها است. تعیین بازه زمانی و تامین مالی در کوتاه مدت بر عهده بازار پول و در بلندمدت بر عهده بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: اگر تامین مالی در کوتاه مدت بر گردن بازار سرمایه و در بلندمدت بر گردن بازار پول بیفتد، نتیجه‌ای معکوس دارد و تورم افزایش می یابد. اگر منابع بانک‌ها درگیر تامین مالی بلند مدت شود، بازیافت منابع برای سپرده گذاران کوتاه مدت که در بانک‌ها سرمایه گذاری کرده اند، سرعت نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با اشاره به راهکارهای موجود برای مهار تورم تصریح کرد:  یکی از راهکار های مهار تورم این است که ما منابع را از محل های تعیین شده و قابل تعریف, تامین کنیم تا بتوانیم  از تشدید تورم در جامعه جلوگیری کنیم.

آقابزرگی با اشاره به رابطه بین تسعیر  ارزی دارایی های منابع بانک مرکزی(چاپ پول) و تورم  بیان کرد: افزایش غیر متناسب نقدینگی تورم ایجاد می‌کند. اگر میزان تولید ناخالص ملی را در یک طرف ترازو و حجم نقدینگی را در طرف دیگر ترازو قرار دهیم, هر زمان که این تناسب به هم بخورد, تورم به وجود می آید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار