رئیس اداره محیط زیست شادگان:

آب به تالاب بین المللی شادگان می‌رسد

مجدمی گفت: به منظور تامین آب موردنیاز تالاب بین المللی شادگان، دریچه‌های کانال اداره محیط زیست باز شدند.

رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دریچه‌های کانال محیط زیست که به وسیله صیادان و شکارچیان غیر مجاز با هدف خشکاندن قسمتی از تالاب شادگان برای احداث کوخه بازگیری مسدود شده بودند، با تلاش ماموران یگان محیط زیست شهرستان بازگشایی شدند.

او افزود: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب بین المللی شادگان، صیادان و شکارچیان غیر مجاز اقدام به بسته نمودن دریچه‌های خروجی کانال محیط زیست کردند. هم اکنون همه دریچه‌های ورودی آب به تالاب باز هستند.

مجدمی بیان داشت: طی سال‌های اخیر تالاب شادگان از سوی افراد سودجو و متخلف که با روش‌های خلاف قانون اقدام به صیادی و شکار پرندگان شکاری گونه‌های نادر می‌کنند، مورد آسیب جدی قرار گرفته و با این روند ضمن از بین رفتن سایر موجودات زنده تالابی، با کاهش پرندگان و ماهی در تالاب مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شادگان با همه توان و با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و همچنین همکاری و اطلاع رسانی جوامع محلی و به یاری خدا عرصه تالاب را از این گونه افراد پاکسازی خواهد نمود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار