زنگ ایثار و مقاومت در مدارس زنجان نواخته شد

مراسم نمادین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان و مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در دبیرستان شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلاوران عرصه مقاومت و ایثار، گفت: هشت جنگ تحمیلی ارتباط تنگاتنگی با انقلاب نوپای نظام جمهوری اسلامی ایران داشت چرا که غرب و شرق تلاش می‌کردند تا به انقلاب شکوهمند اسلامی صدمه بزنند.

او با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس همانند یک جنگ جهانی در جغرافیایی کوچک بود، افزود: رژیم بعث عراق با بی رحمی تمام خیال میکرد میتواند تا ۶ روز شهر‌های ایران را تصرف کند، اما از روحیه شهادت طلبی وفداکاری وعاشورایی ملت ایران غافل بود.

سردار کرمی رمز پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی را رهبری فرزانه امام راحل و مردم همیشه در صحنه خواند و گفت:در زمان جنگ با انواع فتنه‌ها و توطئه‌ها روبرو بودیم، اما روحیه مقاومت، ایستادگی، جهاد و شهادت طلبی کشور را بیمه کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان به رشادت‌های دانش آموزان طی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۳۶ هزار دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل با عزت جنگیدند و به شهادت رسیدند.

سردار کرمی به بمباران مدرسه بینش زنجان هم اشاره کرد و گفت: شهادت مظلومانه ۳۵ دانش آموز در کلاس درس نشان دهنده بی رحمی رژیم صدام بود که باید برای این مدرسه یادمان برپا کرد.

او افزود: مدارس امروز ما سنگر‌های مقاومت ایران اسلامی است و دانش آموزان آینده سازان کشورمان هستند و به یقین هیچ ابرقدرتی نمیتواند اراده ولایت مداری و عزت طلبی و روحیه انقلابی دانش آموزان و فرهنگیان کشور را خدشه دار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس و مدافیعن حرم گفت: رشادت‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و جانفشانی آن‌ها هرگز از یاد وخاطره مردمان کشورمان نخواهد رفت.

در پایان مراسم از تابلوی جدید دبیرستان نمونه شهدا که به دبیرستان شهید قاسم سلیمانی تغییر نام داده رونمایی شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.