افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور، با هدف جهش تولید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افتتاح ۱۶ هنرستان جدید بخش کشاورزی در کشور با هدف جهش تولید و برای ارتقای دانش و مهارت کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کامبیز بازرگان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در کشور، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه شروع سال تحصیلی، تعداد هنرستان‌های کشور از ۸ به ۲۴ هنرستان افزایش پیدا کرد.

او گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور توانمندسازی کشاورزان آینده، تلاش دارد از ابتدای زنجیره دانش، یعنی شروع دوره متوسطه روستا زادگان و علاقه‌مندان را در سطح کشور به هنرستان‌های کشاورزی جذب کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این برنامه مشوق‌هایی طراحی شده که دانش آموختگان بعد از اخذ دیپلم بتوانند راحت‌تر جذب مراکز آموزش عالی تخصصی و مراکز علمی کاربردی کشور شوند و بعد از آن ساختاری را طراحی کردیم که اخذ تسهیلات و مجوز‌ها برای فارغ التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی و صاحبان گواهی‌های صلاحیت و مهارت فنی آسان شود.

بازرگان با اشاره به اینکه امیدواریم طرح مذکور به تصویب شورای عالی توسعه روستایی و عشایری برسد، افزود: این برنامه محرکی برای جلب فرزندان روستا و علاقه‌مندان به بخش کشاورزی؛ به هنرستان‌های تخصصی کشاورزی است و آینده شغلی آن‌ها بیش از پیش تضمین می‌شود.

او با اشاره به اینکه رویکرد هنرستان‌های مذکور، توانمندسازی این افراد برای آینده بخش کشاورزی است، بیان کرد: ارتقای بهره وری منابع، افزایش تولید، مدیریت بهینه نهاده‌ها از جمله اهداف راه اندازی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه طراحی و مکان یابی هنرستان کشاورزی مبتنی بر مزیت‌های نسبی مناطق کشور است، اظهار کرد: مزیت کشاورزی و هم مزیت دانش و تخصص در نظر گرفته شده است.

بازرگان تصریح کرد: در استان فارس با توجه به نیاز به فرآوری محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره تولید؛ هنرستان کشاورزی در رشته صنایع غذایی طراحی و افتتاح شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس از نظر امکانات، تجهیزات و دانش یک قطب علمی است و امیدواریم با توانمندسازی به فارغ التحصیلان این مجموعه کمک شود.

آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه‌ای و کار دانش کشاورزی و شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، در ۲۴ هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با حضور محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.