بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ایرانشهری ویزیت رایگان شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۷۳ نفر در شهرستان ایرانشهر در قالب طرح نذر آب سه از خدمات درمانی اعضای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم بهره‌مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهالدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح نذر آب سه با سه رویکرد خدمات سلامت محور، سبدهای معیشتی و توزیع آب آشامیدنی سالم از اواخر شهریور در استان‌های محروم نظیر سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

او  ادامه داد: در این راستا کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم با حضور ۶ پزشک متخصص، سه دندانپزشک، یک پزشک عمومی و ۱۰ پیراپزشک در روستای اپتر شهرستان ایرانشهر مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: یکهزار و ۳۳۹ نفر بوسیله پزشکان متخصص، ۵۰۷ نفر پزشک عمومی، ۵۴۵ نفر از سوی پیراپزشکان و ۴۸۲ نفر بوسیله دندانپزشکان به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کردند.

او  داروهای اهدایی جمعیت هلال احمر استان قم را شامل سه هزار و ۸۱۵ قلم دارو به ارزش افزون بر ۶۹۷ میلیون ریال عنوان کرد.

میربهالدین ادامه داد: کاروان سلامت قم همچنین در ایرانشهر ۶۶۷ بسته مواد غذایی، ۴۷۷ بسته لوازم التحریر، ۱۳۳۸ بسته بهداشتی ، ۱۱۲۰ قلم اسباب بازی، ۸۱۰ بسته آموزشی، ۶۸۴ بسته فرهنگی، هفت هزار و ۴۶۴ بطری آب معدنی کوچک، پنج هزار و ۶ بطری آب معدنی بزرگ، ۱۸ عدد تانکر، ۸۰۰ دست البسه و همچنین پوشک بچه و شیر خشک، کولر آبی و گازی، فرش ۱۲ متری، سرویس خواب بچه و تبلت توزیع کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ارزش ریالی اقلام اهدایی جمعیت هلال احمر استان قم را بیش از هفت میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ذکر کرد.

داوطلبان جمعیت هلال احمر از ۲۱ شهریور تا چهارم مهر ۹۹ در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، ‌هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان‌وبلوچستان مستقر شدند.

سیستان و بلوچستان به سبب بروز خشکسالی ۲۰ ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با معضلات و بحران های مختلفی چون باد و توفان های شدید و گرد و غبار که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود و کم آبی روبرو است.

این استان با توجه به گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی و احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار