رئیس علوم دانشگاه پزشکی قم مطرح کرد؛

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت در قم

رئیس علوم دانشگاه پزشکی قم گفت:با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت سطح مراقبت‌ها را از مراکز بهداشت به منازل می‌بریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد رضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  در جلسه گروه کاری تخصصی سلامت و امنیت غذایی قم با اشاره به وضعیت کرونا در قم گفت: در حال حاضر شاهد وضعیت افزاینده کرونا در قم هستیم و خواستار اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله آموزش‌های غیرحضوری، کم کردن ساعت کاری و تعطیلی مشاغل پرخطر می‌باشیم.

او افزود: پشتوانه اصلی ما مردم هستند و اگر ۱۰ هزار تخت جدید نیز اضافه کنیم تا زمانی که همراهی مردم را نداشته باشیم اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد.

رئیس علوم پزشکی قم در ادامه به طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سطح مراقبت‌ها را از مراکز بهداشت به منازل می‌بریم که بسیار با اهمیت است.

حساسیت‌های مردم به موضوع کرونا را افزایش دهیم

بیژن سلیمان پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش حساسیت‌های مردم به موضوع کرونا گفت: همه گروه‌های جامعه وظیفه دارند در این خصوص فعالانه عمل کنند.

 او تصریح کرد: یکی از فضا‌هایی که در این خصوص می‌تواند آگاهی رسانی مطلوبی داشته باشند، مساجد هستند که باید از ظرفیت مساجد استفاده و پیام‌های بهداشتی از طریق آن‌ها مخابره شود.

معاون استاندار قم همچنین با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جمعیت گفت: این امر باید فرهنگسازی شود  و در کنار مسائل اقتصادی باید سبک زندگی مردم نیز تغییر کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار