آتشی: قرارداد لژیونرها باید اصلاح شود/ برگزاری لیگ بسکتبال به صورت متمرکز ممکن نیست

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره برگزاری لیگ این رشته به صورت متمرکز توضیحاتی داد.

عنایت الله آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قراردادهای لژیونرهای ایرانی با باشگاه های داخلی اظهار داشت: لژیونر شدن برای بازیکنان ایرانی یک موقعیت است. لژیونر شدن به بازیکنان کمک می‌کند تا با سبک‌های مختلف بسکتبال دنیا آشنا شوند و بسکتبال کشور را هم رشد دهند. بسکتبال کشور ما باید در مسیری درست پیشرفت قرار بگیرد. بازی کردن لژیونر‌ها در ایران باید به نحوی باشد که هم کمک کنند سطح بسکتبال کشور رشد کند و هم خود در این مسیر رشد کنند.

صحبت‌های حامد حدادی در خصوص نحوه بازی کردن و عقد قرارداد لژیونر‌ها درست و منطقی است

وی در خصوص اظهارات حدادی در خصوص قرارداد بازیکنان لژیونر در لیگ های داخلی گفت: صحبت‌های حامد حدادی در خصوص نحوه بازی کردن و عقد قرارداد لژیونر‌ها درست و منطقی است، بازیکنان ایرانی که لژیونر هستند باید با قرارداد‌های درست و حرفه‌ای بتوانند در لیگ ایران بازی کنند. در قرارداد لژیونر‌ها باید بندی وجود داشته باشد که بازیکن بتواند در صورت پیشنهاد خوب، معقول و معتبر از تیم‌های خارجی، برود و در سطح‌های بالای بسکتبال دنیا حضور داشته باشد.

او ادامه داد: تهیه قرارداد این چنینی برای لژیونر‌های ایرانی باید در فدراسیون و اتحادیه باشگاه‌های کشور بررسی و مصوب شود تا قابل اجرا برای باشگاه‌ها باشد. باشگاه‌ها با اطلاع بر این موضوع تن به عقد چنین قرارداد‌هایی نمی‌دهند. اما اگر مصوبه خود فدراسیون باشد باشگاه‌ها هم موظف به انجام آن هستند.

برای ثبت قرارداد بازیکنان لژیونر باید یک راهکار مناسب و درست در نظر گرفته شود

کارشناس بسکتبال کشورمان در خصوص راه حل این مسئله عنوان کرد: برای ثبت قرارداد بازیکنان لژیونر باید یک راهکار مناسب و درست در نظر گرفته شود. زمانی که بازیکن لژیونر با یک تیم ایرانی قرارداد می‌بندد در صورت پیشنهاد خوب از لیگ‌های معتبر مانند لیگ آلمان که نظم آن زبانزد است، بتواند راهی این لیگ‌های معتبر شوند. شما ببینید بهنام یخچالی در حال حاضر به لیگ آلمان رفته است، مطمئن باشید حضور بهنام یخچالی در لیگ آلمان، بسکتبال این بازیکن را تغییر خواهد داد چرا که هم یکی از لیک‌های معتبر بسکتبال و هم از یک نظم خاصی برخوردار است که بازیکنان را متحول می‌کند.

آتشی: قراردادهای لژیونر‌های بسکتبال باید اصلاح شود/ برگزاری لیگ بسکتبال به صورت متمرکز ممکن نیست

اگر بخواهیم لیگ را متمرکز برگزار کنیم، باید از لیگ‌هایی مانند NBA و اسپانیا الگو بگیریم

عنایت الله آتشی در خصوص برگزاری متمرکز لیگ بسکتبال ایران گفت: برگزاری لیگ بسکتبال به صورت متمرکز شرایط خاص خود را دارد و از سوی دیگر امکانات و تاسیسات مورد نیاز خود را می طلبد. اگر بخواهیم لیگ را متمرکز برگزار کنیم باید از لیگ‌هایی مانند NBA و اسپانیا الگو بگیریم و ببینیم چه کار‌هایی باید انجام دهیم تا لیگ متمرکز برگزار شود.

وی تصریح کرد: ما در لیگ بسکتبال ایران نه امکانات درستی داریم و نه شرایط برگزاری فراهم است. تجهیزات بسکتبال ایران به روز نیست و همین امر باعث شده است تا درآمدی هم از این رشته ورزشی نداشته باشیم. شما نگاه کنید اگر بازی‌ها بخواهند به صورت متمرکز در تهران برگزار شوند خوابگاه برای همه تیم‌های حاضر وجود دارد؟ مسائل بهداشتی برای همه اعضای تیم و کادر فنی رعایت خواهد شد؟ بدیهی است که سلامت ورزشکاران مهم است.

او ادامه داد: باید زمین‌های تمرین متعددی وجود داشته باشد تا تیم‌ها به راحتی تمرین کنند. در شرایط متمرکز، ممکن است یک تیم صبح تمرین کند و شب بازی خود را انجام دهد. این‌ها همه مسائلی هستند که باید درباره آن‌ها فکر و تصمیم درستی گرفته شود.

شرایط باید به گونه‌ای باشد که دوستداران بسکتبال بتوانند بازی‌ها را از فضای مجازی دنبال کنند

کارشناس بسکتبال کشورمان درخصوص حضور نداشتن تماشاگران در سالن بیان کرد: با حضور نداشتن تماشاگران در این شرایط کرونایی باید شرایط به گونه‌ای باشد که دوستداران بسکتبال بتوانند بازی‌ها را از فضای مجازی دنبال کنند. در این زمینه این فدراسیون است که باید بستر آن را فراهم کند و حمایت همه جانبه از مسابقات را داشته باشد تا علاقه‌مندان این رشته هم بتوانند مسابقات را دنبال کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسکتبال ما نیازمند حمایت است، چرا که تجهیزات و امکانات تاسیساتی این رشته ورزشی فرسوده شده و از بین رفته است. ما در ورزشگاه‌های خود در حال حاضر نه تنها مشکلات امکاناتی و ابزاری داریم، بلکه رختکن‌ها و تهویه‌های سالن‌های ما نیز مشکل دارند و باید به همه این موارد توجه شود. به هر حال امیدوارم به بسکتبال کشور توجه ویژه‌ای شود تا شاهد پیشرفت این رشته در ایران باشیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار