تحلیلگر آمریکایی توسل ترامپ به مکانیسم ماشه را به سخره گرفت

نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی توسل دولت دونالد ترامپ به مکانیسم ماشه علیه ایران را هدف تمسخر قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پافشاری مقامات آمریکا بر حق غیر قانونی خود برای راه اندازی سازوکار بازگشت تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران با واکنش‌های انتقادی و بعضا تمسخر آمیز سیاسیون و تحلیلگران غربی همراه شد.

استفان والت، تحلیلگر برجسته آمریکایی و استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد کندی در پیامی در حساب توئیتر خود با لحنی تمسخرآمیز نوشت: سرخط خبرها: مایک پمپئو اعلام می‌کند از هم اینک مفاد مربوط به مکانیسم ماشه اجرایی شده است.

نظریه پرداز آمریکایی با تمسخر به توسل دولت ترامپ به موضوعات غیر واقعی پرداخته و ادامه می‌دهد: او همچنین این‌ها را نیز اعلام می‌کند: تیم فوتبال مردان آمریکا برنده واقعی جام جهانی قبلی بود. نظریه فلوژیستون صحت داشت. آمریکا سفارتخانه جدیدی در آتلانتیس افتتاح می‌کند.

آمریکا پس از دو شکست پیاپی در شورای امنیت و انزوای گسترده از سوی متحدانش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، روز دوشنبه آمریکا در تلاش برای واقعی جلوه دادن ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه، در دور تازه‌ای از تحریم‌ها افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای ایران را هدف قرار داد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند. واشنگتن در حالی خود را به محق به از سرگیری تحریم‌های ایران می‌داند، که با توجه به خروج علنی از برجام، کارت خود برای فعال سازی مکانیسم ماشه را سوزانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار