انجام ۱۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات با کمک آتش نشانان اهوازی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۰ عملیات مهار آتش و امداد و نجات با کمک آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد.

 ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آتش سوزی در مغازه تجاری به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان سریعا آتش نشانان را از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه در منطقه سیصد دستگاه اعزام کرد و این حریق مهار شد.

او بیان داشت:  ۲ عملیات اطفای حریق ترانس برق در بازار عامری ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه و کوی ملت خیابان چهار دانیال باکمک آتش نشانان مهار شد همچنین خانه بازی‌های فکری ساعت ۱۶ و۱۰ دقیقه در منطقه کیانپارس خیابان سه شرقی دچار آتش سوزی شد.

قنبری علت حریق را سرایت جرقه‌های ناشی از اتصال فن هواکش به فرش بیان کرد و گفت: شعله‌های حریق در سالن به سرعت در حال پیشروی بود که آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و ایمن سازی محل به سرعت با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی، شعله‌های حریق را مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: خانه مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان پنج غربی ساعت ۲۰ و ۵۱ دقیقه به علت اتصال فن هواکش در طبقه سوم دچار حریق شد و دود به طبقات بالایی سرایت کرده بود که با تلاش آتش نشانان حریق اطفا و دود ناشی از حریق با استفاده از فن فشار مثبت از داخل ساختمان تخلیه شد.

این مقام مسئول در پایان به نجات شهروندی از کابین آسانسور در منطقه پردیس بلوار گلشن و نجات ۷نفر از شهروندان در عملیات نجات محبوسین اماکن در مناطق گلستان، فرهنگشهر، کوی رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماموران آتش نشانی به محض مطلع شدن از حادثه نشت آب و اتصال برق در مجتمع مسکونی در خیابان رضایی نبش خوانساری ساعت ۹ و ۵۷ دقیقه درمحل حاضر شدند و با ایمن سازی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.