عدم رعایت و کنترل موارد بهداشتی در سطح جامعه مهم‌ترین دغدغه کرونایی

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: عدم رعایت و کنترل موارد بهداشتی در سطح جامعه مهم‌ترین دغدغه کرونایی در روز‌های اخیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: با وجود رعایت و کنترل برخی موارد بهداشتی، افزایش تردد دانش آموزان به دلیل بازگشایی مدارس، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های موجود در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کروناست.

او افزود: براساس یافته‌های پزشکی، برگزاری تجمعات روز‌های گذشته در این شهرستان زمینه ساز افزایش بستری‌ها در بیمارستان‌ها شده است.

او  با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در مراغه گفت: در یک دوره ۱۵ روزه شاهد افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان بوده ایم تا جایی که بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان به ۱۰۸ بستری در روز رسیده بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه  افزود: هم اکنون و پس از یک هفته، میزان ابتلای ۴۰ نفری در روز‌های اخیر کاهش یافته و تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی این شهرستان به عدد ثابت ۸۰ تا ۹۰ نفری رسیده است.

 تنومند اضافه کرد: در خصوص مدارس نیز، بستری‌های کودکان در حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر بوده که این آمار هم اکنون به هفت نفر رسیده است.

او افزود: هم اکنون مشکل پذیرش بیمار، کمبود نیرو و دارو در این شهرستان وجود ندارد، لیکن برخی تقاضا‌های کاذب برای دریافت واکسن آنفولانزا وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار