تولیدات گوشتی خراسان شمالی به صورت خام از استان خارج می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولیدات گوشتی خراسان شمالی به صورت خام از استان خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از قطب‌های دامپروری در کشور است و گوشت تولیدی در این استان از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است، گفت : زنجیره تولیدات محصولات گوشتی در این استان تکمیل نیست تا گوشت به صورت بسته بندی و فرآوری شده از استان خارج شود.

یوسفی  افزود: در حال حاضر دام به صورت زنده از استان خارج و به کشتارگاه‌های سایر استان‌ها صادر و در آنجا کشتار می‌شود.

یوسفی ادامه داد : میزان تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی حدود ۲۲ هزار تن است که حدود ۱۲ تن به صورت خام از استان خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او  تاکید کرد: باید صنایعی همچون بسته بندی در این استان راه اندازی شود تا دام در استان کشتار و گوشت قرمز بسته بندی شده از استان خارج شود نه دام زنده.

او به اجرای طرح اصلاح نژاد دام در استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی ۳.۵ درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است که اجرای طرح اصلاح نژاد می‌تواند این حوزه را تبدیل به برند کند.

او  افزود: در راستای اجرای این طرح مرکز اصلاح نژاد شیروان را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و یکی از نتایج مثبت اجرای این طرح افزایش چند قلوزایی در دام است.

 یوسفی افزود : در شرایط معمولی میزان چند قلوزایی در دام تا ۷۰ درصد است که با اجرای این طرح این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.