شهروند اهوازی ۳ راس آهو را به اداره کل محیط زیست خوزستان تحویل داد

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: ۳ راس آهو در منزل یکی از شهروندان اهوازی کشف و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شدند.

سید عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان اهوازی، یگان حفاظت محیط زیست اهواز از این منازل ۳ راس آهو با جنسیت ۲ راس ماده و یک راس نر تحویل گرفتند.

او افزود: برای تعیین تکلیف با توجه به شرایط دست‌آموز بودن این آهوهای که توان بازگشت به طبیعت را نداشتند و همچنین مشخص شدن زیستگاه این آهو‌ها، کار نمونه برداری ژنتیک، خون، بافت و سرگین آن‌ها در حال بررسی است.

مولا اظهار داشت: درخت ژنتیک گونه آهوی میشداغ تهیه شده و کد ژنتیک این گونه هم اکنون در این اداره کل موجود است و در صورت مطابقت این گونه بعد از انجام کار‌های ویژه و توان بازگشت به طبیعت از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: این آهو‌ها هم اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند و برای بازگشت به طبیعت باید حداقل ۲ ماه دور از انسان و در شرایط طبیعی نگهداری شوند تا توان بازگشت و خلق و خوی وحشی خود را باز یابند.

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال اینکه این آهو‌ها باردار باشند، زیاد است و اگر نسلی از آن‌ها ایجاد شود با شیوه نگهداری دوباره خلق و خوی طبیعی و وحشی خود را حفظ خواهند نمود، بیان داشت: برای شناسایی ژنتیک کارشناسان اداره کل با اساتید دانشگاه چمران دانشگاه شهید چمران و حتی تماس کارشناسی با محققان خارجی برای شناسایی ژنتیک و زیستگاه طبیعی در حال انجام است.

او دلیل مشخص شدن ژنتیک را جلوگیری از اختلال ژنتیک آهو‌ها با سایر گونه‌های موجود در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که افرادی داوطلبانه گونه‌های حیات وحش که در اختیار دارند را جهت بازگشت به طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل می‌دهند و این امر باید گسترش یابد چرا که جایگاه حیات وحش در طبیعت است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.