طرح آرامسازی ترافیک در محور‌های مازندران آغاز شد

اجرای طرح آرامسازی ترافیک ویژه کاربران جاده‌ای در محور‌های مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به اعتبارات ابلاغی، طرح آرامسازی ترافیک با ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای نظیر خودرو‌های عمومی و شخصی و نیز کاربران آسیب پذیر شامل عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت آغاز شد.

او افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران، به منظور تردد ایمن کلیه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم جهت آرامسازی ترافیک در محور‌های اصلی و فرعی آغاز گردید.

نصیری گفت: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامساز‌های ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه‌های آسفالت و تابلو‌های هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محور‌های اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او افزود: در ۸ نقطه نیازمند به اقدامات آرامسازی در مازندران، احداث سرعتکاه و نصب تابلو‌های پیش آگاهی از ابتدای تابستان تا کنون انجام گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با افزایش اعتبارات ابلاغی و با هدف تداوم کاهش تصادفات و متوفیات سوانح رانندگی در استان، در تلاشیم تا نسبت به آرامسازی ترافیک در نقاط بیشتری از محور‌های استان اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.