۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اصفهانی استرداد شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۲۵۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از ابتدای سال‌جاری تا کنون استرداد شده که این مهم در راستای حمایت های همه جانبه دولت از صاحبان صنایع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان آران و بیدگل، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را پاره تن دولت برشمرد و اظهار داشت: افتخار داریم در دو سال و نیم گذشته هیچ واحد تولیدی به دلیل مالیات بسته نشده و تا جای ممکن همه راهکار‌ها در راستای کمک به صنعتگران از جمله تخفیف و تقسیط مالیات انجام شده است.

مهدلو شرایط کشور در برهه کنونی را حساس دانست و افزود: مشکل تعهد ارزی تولیدکنندگان نیز باید از سوی مجلس شورای اسلامی و هیات مشترک سران سه قوه بررسی و حل و فصل شود و این مشکل در استان و حتی وزارتخانه قابل حل نیست.

او همچنین تشریح کرد: ۲۲۰ هزار کسبه در استان اصفهان داریم که مالیات ۲۲ هزار کسبه، نزدیک به ۱۰ درصد آنها، از سوی سازمان امور مالیاتی بررسی خواهد شد و مالیات ۹۰ درصد باقی‌مانده بر اساس خوداظهاری مالیات محاسبه خواهد شد.

او بیان کرد: همچنین مالیات ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی استان اصفهان که حدود ۲۶ هزار واحد تولیدی را شامل می‌شود، بر اساس خوداظهاری محاسبه خواهد شد و البته پس از پذیرش خوداظهاری، اگر موردی برخلاف آن ثابت شود، در محاسبه مالیات بازنگری خواهد شد.

 

آران و بیدگل سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی صادرات دارد


فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلاری فرش ماشینی گفت: این شهرستان در نتیجه به دست آوردن رتبه نخست کشور و رتبه دوم جهان با تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی، به برندی در تولید این کالا در دنیا تبدیل شده است.

اسماعیل بایبوردی افزود: بیشترین فرش ماشینی از شهرستان آران و بیدگل به مقصد کشور‌هایی مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده، عراق، قطر و گرجستان صادر می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ۸۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران‌وبیدگل بیان کرد: این شهرستان با وجود تحریم‌های ظالمانه، کمترین میزان تعطیلی واحد‌های صنعتی در کشور را داشت و نرخ بیکاری در آن نزدیک به پنج درصد بود.

فرماندار آران و بیدگل راه‌اندازی نمایشگاه و جشنواره‌های فروش فرش را عاملی مهم در ایجاد تحرک اقتصادی و اجتماعی در این بخش برشمرد و اظهار داشت: هویت‌بخشی و بازآفرینی هویت این شهرستان از طریق محصولات تولیدی، از هدف‌های مهم برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

او حمایت دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های ارزی، واردات مواد اولیه و صادرات محصول را ضروری دانست و تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران را به عنوان قهرمانان ملی ببینیم که در شرایط سخت تحریم به اشتغال و رونق تولید کمک می‌کنند و ما نیز باید به دنبال تسهیل امور آن‌ها باشیم.

بایبوردی تشکیل شرکت تعاونی صنایع فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل، متشکل از شرکت‌های بافنده با هدف راه‌اندازی صنایع ریسندگی و تبدیل الیاف به نخ در شرایط تحریم را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مهم می‌تواند تولید و توزیع نخ در بین شرکت‌های فرش ماشینی را آسان‌تر و از رکود تولید فرش ماشینی جلوگیری کند.

او به مشکلات اخیر صاحبان صنایع فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل در تهیه مواد اولیه، الیاف و نخ اشاره کرد و گفت: برندسازی و هویت بخشی به شهرستان آران و بیدگل با برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های مربوط به محصولات تولیدی این شهرستان مهم است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.